Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Tack! De rosa tycker jag är fina, men maken tycker de är lite väl feminina. :roll:
Användarens profilbild
Av Nira
Äsch, om han använder dom bevisar han ju ännu mer att han är en man, som vågar och som är trygg i sin mansroll, eller hur :D
Av Nettan
esarina skrev:Jaja, eftersom du insisterar. :roll:

Med lite leksaker:
Bild

Roligare än så blir det inte. ;)
Jättesnygga, hur gjorde du och vad är det för mått.
Tänkte sy några sådana att ha när jag (som gått och blivit miljövänlig och inte vill köpa platkassar) handlar.
Av Sia
Dom var ju skitsnygga :love:
Av Mumskickan
Jättefina ju :D

Sådana borde jag också sy, så att man slipper köpa kassar (fast man ska ju komma ihåg att ta med dem också :roll: )
Jag vet inte hur många papperskassar vi har här hemma..............
Av surftrollet
Nettan skrev:Jättesnygga, hur gjorde du och vad är det för mått.
Tänkte sy några sådana att ha när jag (som gått och blivit miljövänlig och inte vill köpa platkassar) handlar.
Tack! Det var min motivation med, plus att som sagt alla påsar man köper i affärerna bara går sönder. :roll:

Mått: 51x112 cm viks på mitten och sys ihop till en påse med 1 cm sömsmån i kanterna. 7-8x56 cm viks till ett band och klipps till 2 handtag. 3 cm enkel fåll längs överkanten på påsen och handtagen monterade jag med 10 cm mellan fästena, de sticker ner 3 cm på varje sida och är lätt vinklade innåt.
Hörnen i nederkant är 17 cm långa.

De färdiga måtten är tagna från en pappkasse från hemköp. Vore det inte för att min man insisterade så tycker jag att det skulle vara smartare att klippa 50 cm breda bitar, eftersom det då får rum 3 på bredden av 150 cm-tyger. 17 cm är aningens längre än ett mjölkpaket på bredden brevid ett mjölkpaket på 'djupet' så det är ett rätt bra mått för att packa bra. Eftersom de är så stora och rymmer en del tunga saker så sydde jag alla raksömmar med extrastark tråd.
Mumskickan skrev:Sådana borde jag också sy, så att man slipper köpa kassar (fast man ska ju komma ihåg att ta med dem också :roll:)
Jag vet inte hur många papperskassar vi har här hemma..............
Vi förvarar dem på samma ställe som returflaskor och sånt som ändå ska med till affären. ;)

F ö har jag nästan bestämt mig för att måla/trycka en rad shoppingkassar på en remsa tunnare bomullstyg och sy på de svartvita påsarna. Tack för idén! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?