Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hello
Kaffemoster skrev:
jazoo skrev: Jodå. Jag har gått och blivit sjuk och sitter hemma och stickar. Hälen blev helt ok, men jag har ett stort hål vid sidan av hälen där den liksom skall jobbas ihop med resten av sockan igen. Inte för att jag bryr mig så mycket på just denna sockan, men det vore ju smutt att veta hur man ska undvika det framöver. Tips?
Det lät ju inget vidare, även om du är tillräckligt pigg för att sticka...

Jag har nog inte helt lyckats bli av med de där hålen, men att dra, dra och dra i garnet just där är väl en sak. Men sen kan man (om man orkar) snörpa ihop det i efterhand.
Man tar upp en maska till. Först plockar man upp ungefär en maska per varv på hällappen, sen tar man en till i "skarven" mellan hällappen och de som hela tiden varit kvar på stickan (=ovansidan). Poängen här är dock att man måste vrida den maskan. Då blir det inget hål. Eller i varje fall ett väsentligt mindre hål.

Och krya på dig, du sjuka stickare!
Användarens profilbild
Av jazoo
Hello skrev:
Kaffemoster skrev:
jazoo skrev: Jodå. Jag har gått och blivit sjuk och sitter hemma och stickar. Hälen blev helt ok, men jag har ett stort hål vid sidan av hälen där den liksom skall jobbas ihop med resten av sockan igen. Inte för att jag bryr mig så mycket på just denna sockan, men det vore ju smutt att veta hur man ska undvika det framöver. Tips?
Det lät ju inget vidare, även om du är tillräckligt pigg för att sticka...

Jag har nog inte helt lyckats bli av med de där hålen, men att dra, dra och dra i garnet just där är väl en sak. Men sen kan man (om man orkar) snörpa ihop det i efterhand.
Man tar upp en maska till. Först plockar man upp ungefär en maska per varv på hällappen, sen tar man en till i "skarven" mellan hällappen och de som hela tiden varit kvar på stickan (=ovansidan). Poängen här är dock att man måste vrida den maskan. Då blir det inget hål. Eller i varje fall ett väsentligt mindre hål.

Och krya på dig, du sjuka stickare!
Tack för tipset, men jag har inte gjort hällapp utan korta varv. Kanske går det att ta upp en maska ändå - jag gjorde faktiskt så på ren inspiration för att undvika ett jättestort hål, och stickade ihop den med nästa maska sen. Vi får väl se.

Fortfarande sjuk. Nu kan jag inte prata ens. Urk. Har inte orkat plocka upp stickningen ännu idag. Lite senare kanske.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?