Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
elli skrev:
Anso skrev:Men jag har sett att knuten faktiskt kan gå upp efter ett tag och det trots att jag har dragit åt ordentligt. Ska man måntro göra två knutar, dvs knyta ihop två trådar i taget?
Jag har börjat att fästa dem med nål istället, lite pill men jag måste ju prova i alla fall.
:wink:
I min isntruktinosbik står de att man ska ta trådarna två och två och sen knyta en dubbelknut av dem.
Så de har jag börjat göra där de behövs.
Ahhh, det gör inte jag, utan bara slår en knop på alla fyra på en gång. Får ändra mig där då med andra ord och göra enligt knutinstruktionerna.
Hmmm, hur gör proffsen, dvs klädföretagen när de syr tex muddbyxor, hur avslutar de? Måste ta och kolla det ikväll.
Användarens profilbild
Av linafelicia
De sömmar som jag inte syr över låter jag det bli en trådkedja på och sen tar jag en stoppnål och trär den 2 cm in i sömmen och klipper av sen.
Om man bara klipper av tycker jag dom delar sig efter ett tag.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det där med att knyta ihop med två trådar ihop låter som en bra idé! Har också fäst trådarna för hand, men tycker det blev lite klumpigt... ska testa mig fram.
Tack för tips alla! :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag kombinerar numera. Knut o sen en nål o trär tillbaka en bit. Blir snyggt o känns säkert.

Nålen är förresten bra att ha till hands även för knuten för då är det lättare att föra den längre in mot tyget.
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:De sömmar som jag inte syr över låter jag det bli en trådkedja på och sen tar jag en stoppnål och trär den 2 cm in i sömmen och klipper av sen.
Om man bara klipper av tycker jag dom delar sig efter ett tag.
Jag gör likadant, fast jag använder en liten virknål. Går fort och lätt! Och det är enligt instruktionsboken... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?