Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
annelie skrev:tack alla :-)

Jag ser på bilden att de skulle vara lite längre så de hänger över mudden bättre. jag löste det genom att vika mudden innåt, så sömmen mellan mudd o byxa hamnar neråt.
Precis så gör jag på Anton när han har muddbyxor, tycker det blir snyggt med pös i benslutet!

Jätet snygga byxor! Synd bara att det går åt så mycket tyg till vuxenbyxor....
Användarens profilbild
Av aspen
florin skrev:

Jag ser på bilden att de skulle vara lite längre så de hänger över mudden bättre. jag löste det genom att vika mudden innåt, så sömmen mellan mudd o byxa hamnar neråt.
Precis så gör jag på Anton när han har muddbyxor, tycker det blir snyggt med pös i benslutet!

tack :-)

Ja, mycket tyg går det åt, och jag köpte typ 15 cm för kort för att lyckas göra åtminstone bebisstorlek av resten, nu har jag 30 cm kvar på fullbredd....... snuttefiltar kanske ;-)
Användarens profilbild
Av aspen
Kaja skrev:Nämen. JAAAAAG letar väl inte jobb, eller?? 8)

Jag vet inte om jag är så mycket för att sy vuxenkläder faktiskt. Men, det är klart. Finns det en marknad så får man väl "offra" sig lite då... Velour saknas ju inte... :lol: Fast, jag har mest haft bitar som är under metern hemma nu på sistone. Därav att det blir pyttis-storlekar. Men det fanns visst något randigt i plommonlila och något vintervitt som jag inte har kommit mig för att sätta saxen i ännu. Kanske är läge för det nu då...

Hittade något spännande på symässan i helgen och har beställt lite mer sånt i andra färger. Ska bli SÅÅÅÅ spännande att se om det blir lika fint som jag tror....

Men, just nu syr jag klänningar. Ellen ska få en äppleklänning och jag passade förstås på att sy 6 andra klänningar också, "när jag ändå var i farten"...

//Kaja
du får sy dem till dig själv att sitta o sy i. :-)

Har märkt att velourbyxor är bäst att smyga ur sovrummet med, prasslar inget alls :-)
Användarens profilbild
Av linafelicia
annelie skrev:
florin skrev:

Ja, mycket tyg går det åt, och jag köpte typ 15 cm för kort för att lyckas göra åtminstone bebisstorlek av resten, nu har jag 30 cm kvar på fullbredd....... snuttefiltar kanske ;-)
Tjusiga brallor, dom ser mysiga ut.
Jag sydde flera par till mig när jag väntade Rasmus och dom är mycket välanvända.
Jag tycker du kan sy små mjukisdjur av det som blivit över. Jag har sett många fina exempel här på forumet. Bara rita en form, sy runt och lämna lite öppet, vänd och fyll med vadd. Kan bli hur gulligt som helts. Av 30 cm på fullbredd kan du ju göra en hel familj!
Användarens profilbild
Av aspen
linafelicia skrev:
annelie skrev:
florin skrev:

Tjusiga brallor, dom ser mysiga ut.
Jag sydde flera par till mig när jag väntade Rasmus och dom är mycket välanvända.
Jag tycker du kan sy små mjukisdjur av det som blivit över. Jag har sett många fina exempel här på forumet. Bara rita en form, sy runt och lämna lite öppet, vänd och fyll med vadd. Kan bli hur gulligt som helts. Av 30 cm på fullbredd kan du ju göra en hel familj!
jag får göra så :-)
Vi har 3 nyfödingar senaste 3 veckorna o 1 på gång i vänskapskretsen så brist på ägare är det ju inte ...

tack :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Fantastiskt fina byxor!

Senast jag var gravid hade jag ett par underbara byxor från Jane Wickström. De är av linnetyg med hög mudd upptill. Ända sedan dess har jag drömt om ett par liknande modell ickegravidbyxa. Tror ni man kan ta ett vanligt mönster och sy linnebyxor med mudd upptill? Ska man tänka på något särskilt?
Användarens profilbild
Av aspen
Fryle skrev:Fantastiskt fina byxor!

Senast jag var gravid hade jag ett par underbara byxor från Jane Wickström. De är av linnetyg med hög mudd upptill. Ända sedan dess har jag drömt om ett par liknande modell ickegravidbyxa. Tror ni man kan ta ett vanligt mönster och sy linnebyxor med mudd upptill? Ska man tänka på något särskilt?
jag tror att man vid linnebyxor ska tänka på att de inte är trikå, att man inte gör de så tajta så man inte kommer i dem, annars är det nog bara att sy (tror jag, har aldrig testat mer än att jag gjorde barnbyxor till olivia i stumt tyg efter ett mönster för trikå....för tajta)

tackar för berömmet :-)
Användarens profilbild
Av April
Mmm... ser mysiga ut!

Kram
Användarens profilbild
Av linafelicia

Jag håller med Annelie.
Välj ett mönster för byxor som är anpassat för vävda tyger utan stretch för om du syr efter ett mönster som är gjort för trikå kommer dom att bli för små (det beror givetvis på modellen också, stora fladdriga trikåbyxor går bra).
När du syr måste du se till att dom är så breda i midjan som du är över rumpan :roll:
Kontrollmät din stussvidd (bredaste delen över rumpan, eller låren om man är större där) och det måttet +2 cm är det minsta dina byxor kan vara i midjan i linnetyget. :hmm: Gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:

Jag håller med Annelie.
Välj ett mönster för byxor som är anpassat för vävda tyger utan stretch för om du syr efter ett mönster som är gjort för trikå kommer dom att bli för små (det beror givetvis på modellen också, stora fladdriga trikåbyxor går bra).
När du syr måste du se till att dom är så breda i midjan som du är över rumpan :roll:
Kontrollmät din stussvidd (bredaste delen över rumpan, eller låren om man är större där) och det måttet +2 cm är det minsta dina byxor kan vara i midjan i linnetyget. :hmm: Gick det att förstå?
Jodå, jag förstår. Det byxmönster jag har är för byxor i stumt tyg och jag tänkte då sätta mudd uppptill. Förmodligen måste jag väl då korta av lite upptill, där resårkanalen skulle varit, när jag ersätter med mudd.

Nu kapar jag tråden...förlåt!
Användarens profilbild
Av lingonben
Mys-byxor! :loving:

Tänk om jag kunde ta mig i kragen och sy något någon kväll... Vad roligt det vore!
Användarens profilbild
Av aspen
Fryle skrev:
linafelicia skrev:

Jag håller med Annelie.
Jodå, jag förstår. Det byxmönster jag har är för byxor i stumt tyg och jag tänkte då sätta mudd uppptill. Förmodligen måste jag väl då korta av lite upptill, där resårkanalen skulle varit, när jag ersätter med mudd.

Nu kapar jag tråden...förlåt!
kapa på ,
;-)
Användarens profilbild
Av 4ungar
:shock: wow vilken ide ...det blir nog nästa sygrej :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?