Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken vikning på ringsjalen

Full bredd utan vikning
13
46%
Halv bredd (enl Ansos beskrivning t ex)
9
32%
Solfjädersvikning
6
21%
Användarens profilbild
Av tinaw
den som finns på... babydesign? eller är det stellaris? Det finns iaf en hel beskrivning som AnnJessica gjort.
Av ego
diddeldi skrev:
ego skrev:Hmm..hur gör man när man "syr fast" ringarna vid full bred utan vikning?? Sorry, att jag ställer fråga mitt i omröstningen :?
det är inte så svårt. man bara trär på ringarna på tyget och sen syr fast kanten ca 20 cm längre ner på tyget. ringarna hänger alltså lösa i den "ögla" som bildas. vet inte om det här var nån bra förklaring precis :roll: . men det är alltså så enkelt det bara kan bli.
Det var så enkelt att det blev svårt :P Tack!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Elin skrev:vilken är den med full bredd?

bild?
jag kan nog lägga in en bild på en hemsydd imorgon, fast nu måste jag nog sova istället... :roll:
Användarens profilbild
Av Tiz

bild?
Ingen höjdarbild men .....sjalen är från Ägirshus.
Bild
Användarens profilbild
Av diddeldi

bild?
och så här ser vikningen ut i närbild (enkel vikning, fullbredd):

Bild

(sjalen är hemmasydd)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Snyggast är Ansos men utan vilning är klart bekvämast att bära med! Så det fick bli full bredd utan vikning..
Användarens profilbild
Av AnKa
Hmmm inte helt lätt att svara på. Solffjädervikningen sitter mycket bra på axeln men det är ack så tålamodskrävande att få den bra när man syr så jag föredrar Ringovikningen som sitter bra, är snygg och mer lättsydd.

Men ser att många gillar hel bredd. Jag har faktiskt inte provat det.
:?: Blir det inte väldigt brett på axeln så att det låser armen??
:?: Viker ni upp tyget så att det ligger dubbelt över armen/axeln då för att få armen friare?
Användarens profilbild
Av Alven
Svårt, så jag röstar inte! Men jag tycker att det beror på tyget. Är tyget mjukt och följsamt gillar jag full bredd utan vikning bäst (á la AnnJessica) men är tyget lite styvare typ Ringo är Ringo-vikningen bäst... :)
Användarens profilbild
Av Ia
Vad roligt att läsa alla svar! Det verkar vara många som gillar halvbreddsvikningen och fullbredd. Själv har jag bara sytt en med solfjädersvikning. :) Jag har varit nöjd med den men har funderat på att testa någon annan variant när jag syr nästa sjal (för det är jag ju så klart sugen på :lol: ).
Nu har jag sytt en enligt babydesigns (helbredd) och idag sydde jag klart min solfjäder. Helt klart så föredrar jag solfjädern. Jag är ganska liten i kroppen så därför kändes solfjädern mer bekväm på axeln.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?