Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Jag borde nog först ta lättaste lättaste gallerfilten innan jag försöker mormorsrutor eller nått annat :? Jag är ju så nybörjare att jag inte fattar riktigt hur man ska tyda mönstret :roll: :( Försökte igår, men det liknade rakt ingenting :roll: Eller så får jag söka upp nån virkkunning som kan hjälpa mig, för jag VILL göra mormorsfilten!!! :eld:
Av Magda84
mejamy skrev:Jag borde nog först ta lättaste lättaste gallerfilten innan jag försöker mormorsrutor eller nått annat :? Jag är ju så nybörjare att jag inte fattar riktigt hur man ska tyda mönstret :roll: :( Försökte igår, men det liknade rakt ingenting :roll: Eller så får jag söka upp nån virkkunning som kan hjälpa mig, för jag VILL göra mormorsfilten!!! :eld:
Vad är det som du tycker är svårt att tyda?
Användarens profilbild
Av mejamy
Magda84 skrev:
mejamy skrev:Jag borde nog först ta lättaste lättaste gallerfilten innan jag försöker mormorsrutor eller nått annat :? Jag är ju så nybörjare att jag inte fattar riktigt hur man ska tyda mönstret :roll: :( Försökte igår, men det liknade rakt ingenting :roll: Eller så får jag söka upp nån virkkunning som kan hjälpa mig, för jag VILL göra mormorsfilten!!! :eld:
Det första stället jag fastnar på är: 2 st om ringen. Jag tror jag vet hur man gör stolpar, men fattar inte det där om ringen :hmm: Och sen om första lm-bågen...betyder det helt enkelt att man sticker ner nålen där? Ja, det är säkert dumma frågor, men jag kan egentligen inte virka, utan har bara lärt mig de olika maskorna ur en bok. Supernovis alltså! Skulle nog va bra med nån som satt bredvid och visade i början :roll: Men jag är ju så envis och vill NU! :lol:
Av Magda84
mejamy skrev:
Magda84 skrev:
Det första stället jag fastnar på är: 2 st om ringen. Jag tror jag vet hur man gör stolpar, men fattar inte det där om ringen :hmm: Och sen om första lm-bågen...betyder det helt enkelt att man sticker ner nålen där? Ja, det är säkert dumma frågor, men jag kan egentligen inte virka, utan har bara lärt mig de olika maskorna ur en bok. Supernovis alltså! Skulle nog va bra med nån som satt bredvid och visade i början :roll: Men jag är ju så envis och vill NU! :lol:
Oj, jaa du, jättesvårt att förklara så här i text, du får nog höra dig för om det är någon du känner som kan virka.
Användarens profilbild
Av mejamy
DU! Nu tror jag att jag kom på det!!! Gjorde galet i början igår och därför blev det andra inte förståeligt. Men nu har jag gkort t.o.m v 2 och det ser riktigt bra ut! :D Skam den som ger sig! Blev ju glasklart vad som var lm-bågen när jag gkort rätt! :lol: Får se om det håller i sig hela rutan...får väl återkomma då annars med förhoppningsvis lite mer intelligenta frågor! :wink:
Användarens profilbild
Av mejamy
:vågen: Jag har fattat!!! Och det blir alldeles rätt! Det hela är ju superlogiskt bara man kommer på det! :lol: Tack för stöd!
Av Magda84
mejamy skrev::vågen: Jag har fattat!!! Och det blir alldeles rätt! Det hela är ju superlogiskt bara man kommer på det! :lol: Tack för stöd!
Härligt! Å tänk, du fixade det själv! :lol:
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack Luna! :D Jättefin!!! Och jättebra för mig att kunna granska närbilder på rutorna och jämföra med mina! Nu ska jag bara köpa garn i rätt färger. Har bara provat och sett om jag kan med lite garner jag hade hemma tills nu...Nu ska här virkas mormorsrutor! :app:
Användarens profilbild
Av Amiechan
mejamy: När du har virkat några rutor kan du ta och fukta dem och sedan nåla upp dem på tex en madrass (som inte används) eller strykbrädet eller så. Då får de rätt form om de blivit lite snea och ser riktigt proffsiga ut när de torkat! Använd fler än fyra nålar per ruta bara :wink:
Användarens profilbild
Av mejamy
Amiechan skrev:mejamy: När du har virkat några rutor kan du ta och fukta dem och sedan nåla upp dem på tex en madrass (som inte används) eller strykbrädet eller så. Då får de rätt form om de blivit lite snea och ser riktigt proffsiga ut när de torkat! Använd fler än fyra nålar per ruta bara :wink:
Åh tack för tipset! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?