Eld77 skrev:Jättefina kläder, särskilt den högra haklappen. vad är det för tyg?
Och är det du som har sytt lapptäcket som barnet står på också?
Tack!
Den högra haklappen är sydd i en vaxduk som Åhlens hade 2005 (gissar jag) Hade lite stuvbitar över i en låda. Det är lite "struktur" i materialet. Det är liksom varken vanlig vaxduk eller acrylatväv. Det är något mellanting. (Ja hur krånglig blev inte den beskrivningen

)
Lapptäcket är också mitt verk.
Men det har nog 4 år på nacken nu. Signe har ett likadant, fast rutorna är bara en fjärdedel så stora. Men de flesta rutorna är i samma tyg. Syddes när jag var gravid i v 12.
Josefina skrev: Dom där trekvarts-brallorna!!!! Tyget var grymt snyggt!! (om du får över lite stuvbitar får dom gärna flytta hit!)
Vet du, jag hade gärna låtit stuvbitarna flytta om det inte vore för att de redan är tillklippta för att bli två hättor...
Min farmor (vars gamla gardin det är

) gick bort i oktober 2005 och i Januari -06 när vi rensade hennes lägenhet var jag ganska rund om magen. När jag hittade den gardinen tänkte jag att den ska omvandlas till något fint till "magen". Det har dröjt ända tills nu innan jag vågat sätta saxen i den! Ska sy en liten hätta i bebis storlek och drömma om att jag snart har en "tvåa" att prova den på!