Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad fina! Ett sånt huvudstöd såg ju smart ut! (enklare än att krångla med kardborrar hit o dit som jag gjorde sist) och midjebandet, avlastar det bättre på nåt sätt när det är vinklat så istället för rakt?
Användarens profilbild
Av Lydia
Vilka mått gjorde du på "bebis-MT´n"? Vad har du för tyg? (borde väl räcka med något "lätt och smidigt" när bebisarna är så små?).
Användarens profilbild
Av puppan
Wow vilka snygga!
Användarens profilbild
Av melon
NeaVida: Nä, och sen har han knutit under benen så de syns inte alls... Inte konstigt att du inte såg.

Annika80: Ja, huvudstödet är jätteenkelt att göra, och verkar funka fint! Sneda midjeband... Jag har inte burit så mycket i MT så jag har svårt att säga nu om det är stor skillnad, men jag har hört att det kan upplevas som om man bär barnet närmare.

Lydia: den är 28 cm bred, höjden minns jag inte, ska mäta och återkomma! Tyget är ett vanligt bomullstyg, och visst räcker det till en liten. :D
Användarens profilbild
Av Lydia
melon skrev: Lydia: den är 28 cm bred, höjden minns jag inte, ska mäta och återkomma! Tyget är ett vanligt bomullstyg, och visst räcker det till en liten. :D
Är "axelremmarna" så långa att de räcker till att ha knuten på sin rygg om man har bebisen på magen? (så har jag på min vanliga MT, och det känns som att det skulle bli för lite med så korta remmar att man bara knyter på magen? Men med bebis kanske det räcker? *funderar* Vore ju skönt att slippa sådär toklånga band som det blir om man ska ha knuten på ryggen, när man är tjock som jag :lol: )
Användarens profilbild
Av tinaw
Så korta band har jag på en av mina MT, jag trivs kanon med det. Jag är en sån som föredrar smidighet framför avlastning, men det gör inte jättestor skillnad. Med ett spädbarn känns det nästan inte alls, bara att man kan inte knyta in dem så bra så de inte kan vicka ut på sidorna, då får man knyta runt ryggen på dem i så fall.
Användarens profilbild
Av Lydia
tinaw skrev:Så korta band har jag på en av mina MT, jag trivs kanon med det. Jag är en sån som föredrar smidighet framför avlastning, men det gör inte jättestor skillnad. Med ett spädbarn känns det nästan inte alls, bara att man kan inte knyta in dem så bra så de inte kan vicka ut på sidorna, då får man knyta runt ryggen på dem i så fall.
Ahh, ja just det, tänkte inte på att det kan behövas som "infångare" på spädisar :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Lydia skrev:Vilka mått gjorde du på "bebis-MT´n"? Vad har du för tyg? (borde väl räcka med något "lätt och smidigt" när bebisarna är så små?).
Nu har jag mätt och den var visst 27 x 32 cm :wink:

Bjuder på en nytagen bild också, här är Malte 10 timmar gammal och är med på sin första lunch :D

Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
melon skrev:
Lydia skrev:Vilka mått gjorde du på "bebis-MT´n"? Vad har du för tyg? (borde väl räcka med något "lätt och smidigt" när bebisarna är så små?).
Nu har jag mätt och den var visst 27 x 32 cm :wink:

Bjuder på en nytagen bild också, här är Malte 10 timmar gammal och är med på sin första lunch :D

Bild
Det ser ut som att det är ett huvudstöd på MT´n, hur är den gjord?
Användarens profilbild
Av melon
Lydia skrev:Det ser ut som att det är ett huvudstöd på MT´n, hur är den gjord?
Den är gjord precis som huvudstödet på en sutemi. Det är bara en lång remsa tyg, som jag har vikt in i sidorna så att de bildar kanaler där man kan trä in axelbanden. Nackdelen är att man måste knyta upp selen för att ta av/på det, men å andra sidan kan man knöckla ner det om det inte används...
Användarens profilbild
Av Lydia
melon skrev:
Lydia skrev:Det ser ut som att det är ett huvudstöd på MT´n, hur är den gjord?
Den är gjord precis som huvudstödet på en sutemi. Det är bara en lång remsa tyg, som jag har vikt in i sidorna så att de bildar kanaler där man kan trä in axelbanden. Nackdelen är att man måste knyta upp selen för att ta av/på det, men å andra sidan kan man knöckla ner det om det inte används...
ahh, då förstår jag ;) Tack!
Av Magda84
åh! en sån där MT för en liten bäbis skulle jag vilja sy! Var hittar man beskrivningen?
Användarens profilbild
Av melon
Magda84 skrev:åh! en sån där MT för en liten bäbis skulle jag vilja sy! Var hittar man beskrivningen?
I mitt huvud :wink:

Jag har gjort efter egna mått, men det finns bra beskrivningar bl.a. Knyttets MT som är en klistrad tråd här i Gör det själv-forumet.
Av Magda84
har du nån bild på den blå MT´n utan bäbis i? Så man ser hur banden och huvudstödet är placerade?!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?