Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nickie
naggie skrev:Men var ser man vilka garn hon har? Det finns ju inga bilder :roll:
Hemsidan är ganska ny, så jag tror det kommer mer med tiden.

Jag stickade en filt i pastellgrönt och ljusgrått, på tjocka stickor. Båda färgerna samtidigt alltså. Kan försöka fota den ikväll, om du vill.
Användarens profilbild
Av naggie
nickie skrev:
naggie skrev:Men var ser man vilka garn hon har? Det finns ju inga bilder :roll:

Jag stickade en filt i pastellgrönt och ljusgrått, på tjocka stickor. Båda färgerna samtidigt alltså. Kan försöka fota den ikväll, om du vill.
Det får du så gärna göra :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har förresten precis stickat färdigt ett par saker i garn som jag köpt från www.ullomera.se Deras ullgarn som skiftar i färg tror jag kan bli fint till en filt (nu när jag tänkt lite längre) och då slipper man ju hålla på och byta garn själv :D. Det kan tyckas strävt när det är nytt, men jag har precis valkat min väska i maskin och den blev jättemjuk och härlig, förhoppningsvis blir det man stickat mjukt även om man "bara" tvättar och inte tovar ihop det.
Användarens profilbild
Av Linnea
naggie skrev:Jag ska sätta igång och virka en sjalbarnsfilt och undrar var man kan köpa garn på nätet.
din galning, nu när alla virkar små filtar av svinmycket dyrt garn så känner jag mig lite tvingad att att även jag sitta med en garnkorg i soffan :roll: ajabaja :nono:
Användarens profilbild
Av naggie
Linnea skrev:
naggie skrev:Jag ska sätta igång och virka en sjalbarnsfilt och undrar var man kan köpa garn på nätet.
din galning, nu när alla virkar små filtar av svinmycket dyrt garn så känner jag mig lite tvingad att att även jag sitta med en garnkorg i soffan :roll: ajabaja :nono:
Jag vet, sjalbarn suger :lol:
Användarens profilbild
Av nickie
naggie skrev:
nickie skrev:

Det får du så gärna göra :D
Glömde bort att jag glömt kameran hos svärföräldrarna på påsk. Ska hämta den i helgen. Kommer bild då! (Med tiden kommer även bild på väskan jag stickar, som ska bli tovad i tvättmaskin sen. Första försöket...)

Men, jag upptäckte att M.Lutuss uppdaterat sin sida igårkväll, med prislista på garnerna! Precis som jag misstänkte, den är inte helt klar ännu. Bara att hoppas det kommer mer bilder, på färger och sånt.
Användarens profilbild
Av naggie
jazoo skrev:
naggie skrev:
jazoo skrev:http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=

Här finns massor av tips! Berätta gärna vilket garn du valde sen, så kan jag välja precis samma.... ;) Åkej, jag kan ju välja andra färger om du envisas. Orkar inte undersöka kvaliteter, priser, färger...
Så kan vi sitta i gräset tillsammans och virka likadana filtar i sommarskuggan :heart:
Amen du, det är banne mej en dejt!
Jag köpte till slut från den snälla damen på ringvägen. Det blev garnet Juvel i ull som tål maskintvätt :tumsup: Helt fantastiska färger. Nu får du skaffa garn så vi kan ha vår virkdate snart :eld:
Användarens profilbild
Av SoFaD
Har jag missat nåt totalt nu? Vad är en sjalbarnfilt?? :oops:
Användarens profilbild
Av jazoo
naggie skrev:
jazoo skrev:
naggie skrev:
jazoo skrev:http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=

Här finns massor av tips! Berätta gärna vilket garn du valde sen, så kan jag välja precis samma.... ;) Åkej, jag kan ju välja andra färger om du envisas. Orkar inte undersöka kvaliteter, priser, färger...
Så kan vi sitta i gräset tillsammans och virka likadana filtar i sommarskuggan :heart:
Amen du, det är banne mej en dejt!
Jag köpte till slut från den snälla damen på ringvägen. Det blev garnet Juvel i ull som tål maskintvätt :tumsup: Helt fantastiska färger. Nu får du skaffa garn så vi kan ha vår virkdate snart :eld:
Mmmm, jag ska bara skaffa ett barn till också, så att jag får vara mammaledig ;) Nä, men självklart ska vi ses snart. Nästa måndag? Den 7 maj alltså?

Bilder på garn och filtprojekt?
Användarens profilbild
Av SoFaD
jazoo skrev:
SoFaD skrev:
Har jag missat nåt totalt nu? Vad är en sjalbarnfilt?? :oops:
Se till exempel den här tråden.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=filt

justja, den filten var det ju! tack för länken. vill oxå göra en sån, men just nu är det åkpåse till bäsen som gäller.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?