Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaG
Juhupp - persienner blev det. Maken tyckte vi skulle testa och se hur det blev. Vi har ju ändå levt med värmen i två somrar.
Så nu är det bara frågan om gardiner... :hmm:
Det finns ju så mycket att välja på!!
Användarens profilbild
Av aspen
Kan bara hålla med tidigare talare. Markiser!

Vi har nu i 2 somrar haft hissgardiner och man bländas inte längre av solen men det är varmt fortfarande. mycket.

Nu ligger markisen på logen och väntar på han som sålde den som ska sätta upp den när han kommit tillbaka från fjällen. 6 meter lång blev den. (terassmarkis eftersom vi har altanen utanför)

Gardinproblemet: Jag tycker att ni antingen ska ha panelgardiner på skena så ni kan "möblera om" böand dem så det blir bra för tillfället, eller en lång kappa, kanske med längder längst ut bara.

Är oxå lite avis på er fina matplats :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Beroende på hur omgivningarna ser ut kanske det kan vara ett bra komplement att plantera några skuggande träd på strategiskt ställe. Under lövsäsong skuggar de bra och under vintern släpper de fram det lilla ljus som finns när löven fallit. Har man bråttom kan man ju välja någon snabbväxande sort av pil eller poppel.
Användarens profilbild
Av amöba
Vi har samma problem och jag tycker att markiser är så fult och tråkigt även om de naturligtvis är praktiska. Så fort solen kommit in genom fönstret blir det ju varmt även om man sen har någon form av solskydd innanför.

Hos Nordic light finns gardiner, Siv enkelcell resp dubbelcell, som jag funderar på till våra varmaste fönster. Det är typ rullgardiner som isolerar mot värme och kallras. Någon som har erfarenhet av dem?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?