Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
zmurfan skrev: Jag hoppas hon menar till vuxen för det är till mig som jag ska sticka. Dottern tog de som jag köpte (som var för små för mig) och har traskat omkring i dem hela dagen idag.
Det var det jag menade, tror du blir besviken om du lägger upp det maskantalet, men du kanske har väldigt smala ben, det vet ju inte jag. vet inte hur lång benvärmare du tänkt dig, ska den upp på låret?
Skulle nog öka lite eftersom baktill för vaden.

anilov skrev:Det är kul med stickning! Åtminstone så länge man kommer ihåg att det är minst lika mycket praktisk matematik som det är fingerrörelser. Alltså: Provsticka!
:iagree:
anilov skrev: Det må vara surt att sticka provlapp, men det är surare att repa upp 84 maskor*137 varv för att man lagt upp för få maskor i början
amen! I värsta fall kan man klippa upp ngt och sätta in kilar och skarvbitar men det är inte kul.
Och man ska iaf provmäta masktätheten och delar om man kör direkt efter en beskrivning, och kontrolläsa den - har några stycken det är fel i, felräknat eller fel beskrivning (damstl två ggr, men ingen herr t ex)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har inte stickat mer än på syslöjden (varför finns inget sånt när man blir vuxxen?) och då stickade jag en halsduk typ. Men nu sen jag började i höstas har jag stickat ett par sockar, två hjälmmössor,tre halsdukar och en benvärmare (det ska bli en till). Med andra ord, jag tyckde det var mycket enklare än jag trodde det skulle vara.

Benvärmaren stickade jag efter eget huvud i resår 2 räta, 2 aviga på strumpstickor tills de var lagom långa. Skulle jag sticka nya skulle jag göra olika resår i ändarna och på resten. Fast jag vet inte riktigt hur. :roll:
Användarens profilbild
Av Lingling
zandrama skrev:Jag har inte stickat mer än på syslöjden (varför finns inget sånt när man blir vuxxen?) --- Fast jag vet inte riktigt hur. :roll:
Det finns kurser istickning på såna där kursförbund. lite olikainriktning aldrig gått ngn själv, och så finns det massor av stickböcker, och många av dem på bibliotek. Ibland finns de bästa där för att de gått ur tryck. Så det är bara att kolla lite och fortsätta pröva!
Användarens profilbild
Av zandrama
Lingling skrev:
zandrama skrev:Jag har inte stickat mer än på syslöjden (varför finns inget sånt när man blir vuxxen?) --- Fast jag vet inte riktigt hur. :roll:
Det finns kurser istickning på såna där kursförbund. lite olikainriktning aldrig gått ngn själv, och så finns det massor av stickböcker, och många av dem på bibliotek. Ibland finns de bästa där för att de gått ur tryck. Så det är bara att kolla lite och fortsätta pröva!
Jag tror att du missförstod mig lite. jag ahr lärt mig sticka igen på egen hand med hjälp av Garbstudios stickskola (på www.garnstudio.com) och "Bonniers stora stickbok".

Det jag inte visste hur var hur jag skulle sticka benvärmare om jag skulle sticka ett par till, för jag skulle inte sticka de likadant som jag ahr gjort med de senaste, kanske "tätare" resår upptill ocn nedtill och "glesare" på resten (1-1, resp 3-3 kanske?).
Användarens profilbild
Av Lingling
Nu förstår jag inte riktigt? Menar du om du ska använda ribbad resår eller vanlig? t ex, eller byta garn till ett glesare? Ändra stickstl?

Men jag menar att det finns massor av olika kurser, även en del i t ex fri stickning och hur man skapar egna modeller, och det finns böcker om det, böcker med grundmönster att modfifiera själv efter vilket garn man vill ha eller om man stickar mönster osv, inte bara i grundteknik. Så finns det stickgrupper också och annat att inspireras av varandra i.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?