Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Sockertopp skrev:Tack för tipset. Det lät ju billigt och bra. Men var hittar man Copp trädgård?Anna skrev:Jag gillar frigolitplattor. Då blir det lite ljuddämpande på väggen också och det behövs i vårt barnrum. Tyget kan man nåla på och då är det lätt att justera. Om man sedan vill häfta så går det naturligtvis också bra. Så slår man in 4 spik med litt huvud och bara trycker dit hela tavlan.Nja....det där med att det går bra att häfta håller jag inte med om fullständigt. Häftorna kryper nämligen ganskal lätt själv ur frigoliten om man spänner tyget. Nåla tror jag faktiskt mer på efter att själv ha häftat.
Frigolitplattor blir ju väldigt lätta så det gör ju inte så mycket av den anledningen om de trillar i golvet. Hänger man upp dem i ett rum där man då och då vädrar rejält (har dörren öppen på sommaren t.ex.) så kan jag tänka mig att de inte hänger still på väggen.
Jag köpte frigolitplatta, ca 1 cm tjock o ca 60-70 cm x 120-140 cm på Copp trädgård tror jag och den kostade väl ca 25 kr. De ligger nog ofta på standardstorlekar tror jag så ev. blir det svårt att hitta en som är 1 m bredd men det går väl antagligen att limma ihop två smalare (de är väl anpassade efter nå' byggmått av nåt slag....typ gipsskivor). Olika tjocklekar fanns det att välja mellan.
solanna skrev:Vi gjorde en knoptavla till Anders mamma häromåret och då köpte vi en superbillig anslagstavla på IKEA som vi klädde in med ett lager tjock skumgummi och så linnetyg utanpå och häftade fast i ramen på baksidan. Sedan spikade vi fast ett rep som kant frampå (också i träramen) och sedan sydde vi fast en massa olika knopar i tyget. Jag har ingen bild på skapelsen, men det blev faktiskt väldigt fint. Skumgummit under tyget gjorde att det såg lite fluffigt ut också.Smart och pyssligt. Själv går jag och suktar efter att lära mig mer knopar. Kanske till sommaren.
Kotten skrev:Gurli, när du är färdig vill vi se en bild.Of course my horse
Gurli skrev:Hm, minns inte riktigt, men som ett A2-ark ungefär tror jag. Vi har köpt en likadan till Viggo som vi sätter upp hans olika teckningar på hemma (för att inte få hål i tapeterna överallt) och den rymmer 4 A4-ark ungefär. Men det går säkert att hitta andra storlekar också.solanna skrev:Vi gjorde en knoptavla till Anders mamma häromåret och då köpte vi en superbillig anslagstavla på IKEA som vi klädde in med ett lager tjock skumgummi och så linnetyg utanpå och häftade fast i ramen på baksidan. Sedan spikade vi fast ett rep som kant frampå (också i träramen) och sedan sydde vi fast en massa olika knopar i tyget. Jag har ingen bild på skapelsen, men det blev faktiskt väldigt fint. Skumgummit under tyget gjorde att det såg lite fluffigt ut också.Smart och pyssligt. Själv går jag och suktar efter att lära mig mer knopar. Kanske till sommaren.
Hur stor var anslagstavlan?
Gurli skrev:Slagsta ung.....hahaSockertopp skrev:Tack för tipset. Det lät ju billigt och bra. Men var hittar man Copp trädgård?Anna skrev:Jag gillar frigolitplattor. Då blir det lite ljuddämpande på väggen också och det behövs i vårt barnrum. Tyget kan man nåla på och då är det lätt att justera. Om man sedan vill häfta så går det naturligtvis också bra. Så slår man in 4 spik med litt huvud och bara trycker dit hela tavlan.Nja....det där med att det går bra att häfta håller jag inte med om fullständigt. Häftorna kryper nämligen ganskal lätt själv ur frigoliten om man spänner tyget. Nåla tror jag faktiskt mer på efter att själv ha häftat.
Frigolitplattor blir ju väldigt lätta så det gör ju inte så mycket av den anledningen om de trillar i golvet. Hänger man upp dem i ett rum där man då och då vädrar rejält (har dörren öppen på sommaren t.ex.) så kan jag tänka mig att de inte hänger still på väggen.
Jag köpte frigolitplatta, ca 1 cm tjock o ca 60-70 cm x 120-140 cm på Copp trädgård tror jag och den kostade väl ca 25 kr. De ligger nog ofta på standardstorlekar tror jag så ev. blir det svårt att hitta en som är 1 m bredd men det går väl antagligen att limma ihop två smalare (de är väl anpassade efter nå' byggmått av nåt slag....typ gipsskivor). Olika tjocklekar fanns det att välja mellan.
lenaj skrev:Lysande tavlaDen sparar jag i min idébank, tack!
Kanske inte passar till ditt tyg, men jag tyckte det var ursnyggt!
Tisse skrev:Åh Gurli så fint det blev!! Hur gjorde du då?Köpte kilramar från Cleas Olsson och så häftade jag med pickan.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?