Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Åh, den var jättefin! Verkligen i min smak!!
Användarens profilbild
Av florin
Å, ni är ju lika gulliga som vanligt :heart:

Ska försöka svara på lite frågor...

Syr gör jag ibland när Anton är på dagis (jag är arbetslös), på kvällarna och när vi har sy-studiecirkeln. Rita och klippa i tyg går det att göra tillsammans med Anton OM han får eget tyg, en penna, sax och nålar :-) Händer att jag syr när jag är med honom oxå, då får han pilla på den maskinen jag inte använder för tillfället. Att låta honom plocka med knappar och den magnetiska nåldynan och dess nålar fungerar ganska länge det oxå :-)

Tyget jag sytt den härklänningen i är ett äkta gammalt retro tyg som jag tyvärr har ganska begränsat av, i alla fall av stora bitar...

Att sy en förklädesklänning är busenkelt om man har ett bra mönster och har övat förrut på att sy kantband :D Jag syr mina efter mönster som jag ritat själv.

Att sy vuxenkläder har jag funderat på många gånger men det blir ju så mycket svårare... Till barn så vet man ju (oftast)vilken storlek de ska ha och plagget sitter bra men vuxna skilljer sig ju en hel del i kroppsformen även om man har samma storlek. Men jag är inte helt främmande till att prova...
Användarens profilbild
Av norkmedoo
åh :loving:
vilka snygga grejer du formger och syr!

du har en fantastisk känsla för det lilla extra och du får gärna
lägga in bilder på 100 klänningar till :lol: ...
+ allt annat som du knåpar ihop med sådan finess :love:

jag fattar bara inte varför inte jag har en magnetisk nåldyna :roll: :hellu:
Användarens profilbild
Av lenaj
Å, du får visa hur många av dina alster!!!!!! :D :D
Den var också jättefin!! Men jag fattar inte vart på Tradera tex du hittar alla snygga tyger... Jag ser bara konstiga gardintyger och fula blomminga saker nästan... :? Har du en snyggtyg detektor kanske?? :D
Användarens profilbild
Av Siena
Vilken liten kaksmula till klänning! Pepparkakor, syltkakor mmmm jag blir ju sötsugen av dina söta kläder!
Användarens profilbild
Av florin
lenaj skrev:Å, du får visa hur många av dina alster!!!!!! :D :D
Den var också jättefin!! Men jag fattar inte vart på Tradera tex du hittar alla snygga tyger... Jag ser bara konstiga gardintyger och fula blomminga saker nästan... :? Har du en snyggtyg detektor kanske?? :D
Haha, jag tittar varje dag och jag blir tvungen att ta sig igenom de där fula tygerna oxå :-) ;-) Annars kan man ju alltid söka på spcifika ord oxå :lol:
Användarens profilbild
Av j
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...viiiiiiillll haaaaaaaaaaa :P :D :D :D !!!! UNDERBAR!!!!

/J
Användarens profilbild
Av binaem
Så här blev den klänning jag fick sytt efter det att Emelia deklarerat att Florins pepparkaksklänning var så vacker och att hon minsann ville ha en sådan också! Hade en duk liggande i gömmorna som till hälften slaktades och blev en ny variant med blixtlås bak istället för knapp (hel rygg på denna). De svagt rosa fläckarna är hallonsynt efter dagens våffelmiddag.

Bild
Användarens profilbild
Av sacha42
Birka27: vilken underbar lite klänning :loving:
Användarens profilbild
Av florin
Birka27 skrev:Så här blev den klänning jag fick sytt efter det att Emelia deklarerat att Florins pepparkaksklänning var så vacker och att hon minsann ville ha en sådan också! Hade en duk liggande i gömmorna som till hälften slaktades och blev en ny variant med blixtlås bak istället för knapp (hel rygg på denna). De svagt rosa fläckarna är hallonsynt efter dagens våffelmiddag.

Bild
Jätte fin!!!!!!
Användarens profilbild
Av mejamy
Fortsätt du att lägga ut hur många klänningar du vill! They are lovely!!! :love: Birka din var också jätte fin!!! :) Måste få tummen ur och sy igen jag med..har två stycken påbörjade, men sen kommer jag inte längre :?
Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Åh vilken underbar klänning Florin!
Du har inte lite tid att sy en julklappsklänning till min Ebba oxå ;-)?
Användarens profilbild
Av florin
gbg74 skrev:Jag måste ju bara säga att förskolefröknarna blev alldeles till sig när Cecilia kom i sin fina klänning igår.
:D
Jag har tagit kort på en något motvillig fotomodell, men tyvärr så verkar kameran fått fnatt så jag har inte lyckats föra över bilderna till datorn ännu :cry:
Åh, vad roligt att höra!!!! Blir såå glad :lol:

Dumma kamera :hopmad: Vill ju se bild ju :D
Användarens profilbild
Av annalys
Vad fint!

Jag blir lite inspirerad, jag sydde ett förkläde i vaxduk men är inte helt nöjd med modellen. Jag tror jag ska ringa ur den mer i halsen när jag syr nästa. Vi har precis kasserat en till vaxduk till förmån för julvaxduken, så nu finns det tyg. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?