Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Fleecekläder är mysigt också tycker jag, kul att ta fram nu när hösten kommer.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag håller på att sy en vindjacka till Lea av vindpoplin från Ohlssons och en bomullsduk :shock: jag hittade hos mormor. Inte särskilt avancerat men det tar lite tid eftersom man syr tre jackor, en i poplin, en i bomull och en i flecce, som sen sys ihop till en.

Har också sytt en badrock av en gammal handduk och nästa projekt ska bli en lite tunnare höstoverall i manchester. Egentligen finns det hur mycket som helst jag skulle vilja ge mig på att sy men som tvåbarnsmor har man ju tyvärr begränsat med sytid :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Frida med Mea skrev:Jag tänkte sänga ihop några muddbyxor i velour, någon som vet var på internet man kan beställa "Liten" tygerna? Här i stan tycker de att de säljs för dåligt och lägger ner tygerna :(
Kan man köpa de tygerna på metervara? :shock: Jag som trånat efter turkosa Luddebyxor, men de är för korta i ryggen åt Albert. Det finns alltså hopp :vågen:
Användarens profilbild
Av mejamy
Matildamamma skrev:Annars kan jag rekommendera att sticka lite, varma sockar, mössor och tröjor, myys.
Jag har ju glömmt hur man stickar..men blev sugen på att lära mig igen. Frågan är bara hur? :hmm:
Användarens profilbild
Av mejamy
Kajsabajsa skrev: Egentligen finns det hur mycket som helst jag skulle vilja ge mig på att sy men som tvåbarnsmor har man ju tyvärr begränsat med sytid :wink:
:iagree:

Hur tror du då det är som trebarns mor... :wink:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Det är jätteavkopplande att sticka, dessutom är det lättare att bara göra lite i taget och lägga undan om barnen plötsligt vaknar och avbryter. Men hur man ska lära sig vet jag inte riktigt - en stickbok kanske, eller fråga någon som vet hur man gör (jag kan tänka mig stickjunta om någon är intresserad...)

Frida med Mea skrev:
har funderat på att sticka en snygg mössa till Mea och aksnke en till mig också, men vad använder man, 4 stickor? Eller är det stickor på tråd? men då blir det väl svårt när man maskar av? Eller använder man fröast på tråd och sedan 4 Rolling Eyes
Det beror på vad för mössa man stickar. Jag brukar dock oftast använda 5 strumpstickor.
Användarens profilbild
Av funshine
Frida med Mea skrev: har funderat på att sticka en snygg mössa till Mea och aksnke en till mig också, men vad använder man, 4 stickor? Eller är det stickor på tråd? men då blir det väl svårt när man maskar av? Eller använder man fröast på tråd och sedan 4 :roll:
Nu kan ju inte jag sticka men skulle du inte kunna börja baklänges. dvs gör fyra trianglar från toppen och neråt. trä på allt på en rundsticka och sedan fäster ihop till ett stycke genom att bara sticka runt runt runt? sedan får du ju förstås sy ihop trianglarna efteråt så att det blir en spets.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?