jembe skrev:Trist att man gör så dålig kvalité idag - slit och släng
Tack för tipsen om Huskvarna2000!
Fast det är väl en fråga om vilken prisklass man tittar på. Jag har hittat maskiner för 700:- Säger sig självt att det är något som skiljer sig från en 20k maskin.
Huskvarna 2000 var väl en hightech på sin tid, mamma sparade länge för den. Det är väl också därför som många av dem fortfarande lever och ligger i prisklass med nya maskiner. Det är en bra maskin så länge den fungerar men när det väl börjar krångla ska man nog vara beredd att betala alt. hitta en ny. Mamma fick byta fanns inte rätt del att få tag på längre. Hon ärvde istället mormors nya eftersom hon ändå inte kunde trä den(för runt 3-4k tror jag). Mamma är inte road. Den nya fungerar men varken mer eller mindre. Jag gillar den inte heller. Lägger man runt 5 så får man förhoppningsvis i en kvalitet som håller ett tag. Lägger man mer än så får man lulllull som man snabbt vänjer sig vid.
Det jag skulle sakna på min är nålträdare(fånigt men ooh vad bortskämd man blir), knälyft(jättebra att kunna styra tyget med båda händer) , lampa (stooor skillnad mellan olika maskiner), kolla hur högt du kan höja pressarfoten så att du kan få in även tjocka tyger i maskinen.
Det jag saknar mest på min är en smal friarm. Syr man babykläder så blir det snyggare och lättare om man kan trä ärmen runt friarmen för att sy fast mudd i ärmar.