Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Eloem
Ildita skrev:
Eloem skrev:Ursäkta att jag länkar till min blogg men jag kommer helt enkelt inte på nå't enkelt och snabbt sätt att kopiera in bilden på julgranen: http://mammanidetgulahuset.blogspot.se/ ... -2012.html
Den är jätte fin! Hur fäster ni pyntet på julgranen? Någon kardborre på baksidan av pyntet, eller?
Tack :) . Pyntet är också i filt och då fäster det av sig själv.
Av Ildita
Eloem skrev:
Ildita skrev:
Eloem skrev:Ursäkta att jag länkar till min blogg men jag kommer helt enkelt inte på nå't enkelt och snabbt sätt att kopiera in bilden på julgranen: http://mammanidetgulahuset.blogspot.se/ ... -2012.html
Den är jätte fin! Hur fäster ni pyntet på julgranen? Någon kardborre på baksidan av pyntet, eller?
Oj! Smart! Det visste jag inte. Nu ska jag definitivt spåna på en liknande adventskalender. Tack för hjälpen!
Av Smultronbarn
Ildita skrev:
Eloem skrev:
Ildita skrev:
Oj! Smart! Det visste jag inte. Nu ska jag definitivt spåna på en liknande adventskalender. Tack för hjälpen!
Åh, jag minns ju den söta tomtedörren nu när jag såg bilderna! :loving:
Av Smultronbarn
Eloem skrev:Jag tänker sy bomullsrondeller i flanell med tillhörande påse till tonårsdöttrarna och lite kläder till treåringen, något mer att göra själv har jag inte kommit på än. Kanske det blir några stenbilar eller stenhus fast jag är tveksam, vill helst inte bygga på med mer grejor här hemma. Förra året sydde jag en docka och gjorde en stor filtjulgran med tillhörande filtpynt. Den ska fram till advent i år.
Var får du tag på bra flanell? :D
Av Flygmusen
Flygmusen skrev:Jag är lite less på handarbetande just nu så jag kommer inte göra lika mycket som jag gjort förr om åren men min plan är att sticka en overall till dotterns docka (är klar drygt halvklar med den redan) och sy lite dockkläder till samma docka. Mer ambitiösa handarbetsplaner har jag inte än så länge.
Jag har stickat alla delarna nu till overallen så nu ska den sys ihop och få en virkad krage och matchande mössa.
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag och sönerna har börjat att pyssla julklappar.

Ena sonen har målat t-shirts till pappa, farbror och morbror

Andra sonen har gjort tre st grytunderlägg med stora pärlplattepärlor och en tavla

och jag har stickat en spetssjal....

Planen är att jag ska sticka fodral till två st varmvattenflaskevärmare och göra ett gaffelsmycke eller två också... sen vet jag inte riktigt.

tassar tråden för fler idéer....
Av Eloem
Smultronbarn skrev:
Ildita skrev:
Eloem skrev:
Ildita skrev:
Åh, jag minns ju den söta tomtedörren nu när jag såg bilderna! :loving:
Tack :D . Vår tomte bor hos oss året om. Satte upp dörren innan den riktigt torkat med lite häftmassa bara men nu sen gick det liksom inte att få loss den. Vår minsting får inte paket varje dag nu under adventstiden utan bara på adventssöndagarna, och då får han dem av hustomten. Då ligger där ett litet paket lagom stort att få ut genom tomtedörren. Idag fick han Maria och Josef till julkrubban och en pixibok om Jesusbarnet. Förra söndagen fick han själva stallet och en annan pixibok med jultema. (Han fick samma saker förra julen)
Av Eloem
Smultronbarn skrev:
Eloem skrev:Jag tänker sy bomullsrondeller i flanell med tillhörande påse till tonårsdöttrarna och lite kläder till treåringen, något mer att göra själv har jag inte kommit på än. Kanske det blir några stenbilar eller stenhus fast jag är tveksam, vill helst inte bygga på med mer grejor här hemma. Förra året sydde jag en docka och gjorde en stor filtjulgran med tillhörande filtpynt. Den ska fram till advent i år.
Var får du tag på bra flanell? :D
Har tänkt använda en gammal babyfilt.
Av Eloem
Jag håller på att måla en sten som vårt hus att ha som tillbehör till tågbanan. Har inte jobbat med den på ett tag dock för jag har sytt brallor och så håller jag på att rita bilder till Tomtarnas julnatt (tipptapp-sången)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?