Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Pyssla ska jag förstås göra i sommar men jag har inte så konkreta planer.

Jag skall göra ett bidrag till den här tävlingen. Ett halsband ska det bli. Sen vet jag inte så noga, det blir nog mer smycken, förstås.

Får jag sylust så finns det planer på kjolar, en linafelicia jeanskjol skulle jag vilja göra.
Så har jag en gammal byrå som står i källaren och väntar på att jag skall fixa och måla den. Sambon hotar med att kasta den, så jag bör ta tag i det.

Så vill jag prova decaupage.
Inga roliga direkt :roll:

Försöker att få bort lagningshögen från symaskinsbordet. Har en kofta kvar...

Annars har jag mest pysslat med återbruk. En sommarklänning i str 152 blev en långklänning i str 100-110 som blev väldigt omtyckt :vågen:

En avlagd tunika blev en kjol till mig själv fast det blev inte jättelyckad utan den blir en hemmakjol (fast det var ju det som var meningen :roll:)

Till hösten behövs flera nya byxor till båda barnen så det blir väl sommaren projekt :D
mimpen skrev:Jag har två filtar att kvilta. En bautastor och en till bebisen
Sen ska jag sy lite blöjor. Och Hj behöver kallingar och jag trosor. Skojiga grejer alltihop, men si och så med inspirationen.
Vill du ha ett gäng lappar så hojta till. :tumup:
*Måla och klä om en kökssoffa
*Måla ett gammalt köksskåp
*Måla och tapetsera några lådor som ska bli hyllor
*Måla och klä om en pianopall
*Måla en brudkista
*Måla och klä om en fåtölj
*Renovera, måla, tapetsera och inreda ett linneskåp
*Renovera och måla en bänk i gjutjärn och trä med tillhörande bord
*Måla om några ljusstakar
*Sy och sälja några väskor
*Klä om några lampskärmar och sälja
*Renovera Holgers rum.
*Fixa ungarnas allrum (det är nybyggt och helt oisolerat så det är en hel del jobb!)
*rengöra och behandla trallen utanför ytterdörren och olja in ytterdörren.

Hur mycket tror ni att jag hinner? (det ska tokstädas, tvättas och rensas och röjas också och min man ska hinna röja och måla om i pannrum, hall och tvättstuga i källaren)

Och så här vi fyra svårt uttråkade barn som kräver konstant underhållning!

Ja, vi tänkte ha gårdsloppis också!

:whut:
Helene skrev: Och så här vi fyra svårt uttråkade barn som kräver konstant underhållning!
Det var mycket som skulle målas. Kanske kan ni ge dem varsin färgburk och pensel? :Hahaa:
Ponyo skrev:
mimpen skrev:Jag har två filtar att kvilta. En bautastor och en till bebisen
Sen ska jag sy lite blöjor. Och Hj behöver kallingar och jag trosor. Skojiga grejer alltihop, men si och så med inspirationen.
Vill du ha ett gäng lappar så hojta till. :tumup:
Det vill väl lapptäcksnörden alltid :-)
Ska vi byta lite?
Fryle skrev:
Helene skrev: Och så här vi fyra svårt uttråkade barn som kräver konstant underhållning!
Det var mycket som skulle målas. Kanske kan ni ge dem varsin färgburk och pensel? :Hahaa:
Ja, eller hur?!
Då skulle nog ungefär allt utom det som ska målas bli målat!
exiteme skrev:Jag har påbörjat mitt stora projekt. Ska folklore-brodera på min höstkappa. Det lär ta tid...
Wow, men lär bli häfftigt!

Jag letar overhead-apparat (hur i hela världen stavar man det?!), troligen har våran kyrka en gammal som står och samlar damm som jag kan låna över dan. Ska nämligen måla en trädskugga från golvet upp över hela snetaket (vi har bara snetak på hela övervåningen rätt högt i mitten dock). Måste bara hitta ett fint träd som gör sig bra som "skugga"

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?