Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Andelle
Ketronya skrev:
Andelle skrev:http://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue/

Denna ser bra ut men finns inte i nyföddstorlek, kanske kan du räkna om mönstret?
Ha, den var ju jättefin! Synd att inte mönstret fanns på engelska...

EDIT: Hittade det på engelska! :D
Ja den ser jättemysig ut, skönt med den rejäla kragen. Merino extra fine (antar att drops funkar lika bra som Pickles) har jag för mig finns i ganska fina färger också.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Andelle skrev:
Ketronya skrev:

Denna ser bra ut men finns inte i nyföddstorlek, kanske kan du räkna om mönstret?

Ja den ser jättemysig ut, skönt med den rejäla kragen. Merino extra fine (antar att drops funkar lika bra som Pickles) har jag för mig finns i ganska fina färger också.
Ja den ser toppen ut och jag tänker att den kanske kan vara extra bra till ryggbärande! :D

Aha, är drops merino extra fine samma tjocklek?
Användarens profilbild
Av Andelle
Ketronya skrev:
Andelle skrev:
Ketronya skrev:

Ja den ser toppen ut och jag tänker att den kanske kan vara extra bra till ryggbärande! :D

Aha, är drops merino extra fine samma tjocklek?
Jag har för mig det, har några nystan Pickles MEF som jag tänkte jämföra med.
Av Miltonia
Nu har jag stickat luvan Cyclotella tipsade om! :tumup:
Det blev silke/alpacka-garnet.
Tror luvan blev lite för stor för en nyföding, men hen lär ju växa i den förr eller senare. Den var kul och lätt att sticka, bortsett från att det krävdes strumpstickor - efter närmare 30 års handarbetande har jag ännu inte lärt mig hantera sådana :oops:

Första centimeterna av halsen höll jag på med i 4 timmar. Slutade räkna femte gången jag fick börja om... :roll: Ja, då förstår ni nivån på mina strumpstickeproblem - det är lika svårhanterligt som bilkörning... :wink:
Användarens profilbild
Av emindy
rundsticka och magic loop är hur jag löser det problemet :-)
Så kan man använda stickmarkörer om det behövs.
Av Miltonia
emindy skrev:rundsticka och magic loop är hur jag löser det problemet :-)
Så kan man använda stickmarkörer om det behövs.
Magic loop! :vågen:
Hade jag aldrig hört talas om innan men googlade och det verkar ju toppen! :tumup:
Har försökt hitta på någon liknande lösning själv utan större framgång, men efter att ha kollat intstruktionsvideo blev det ju glasklart! Tack!
Användarens profilbild
Av emindy
Inga problem! Bara nice att kunna dela med mig av smarta tips, för jag är själv fullkomligt hopplös på att tappa strumpstickor!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?