Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
zandrama skrev:Jag har en Pfaff Hobbylock 2.0 som jag gillar skarp (fast jag borde byta knivar :oops: ).

Jag kan förresten rekommendera att köpa maskin på Söders Tyger. Där köpte jag min maskin och jag fick jättebra hjälp och genomgång och allting.
:tumup:
Tror att han hittat dit redan.
Men eftersom jag redan vet så ska jag följa med och kolla på dem.
Jag har också en sådan efter att ha lånat och testat Zandramas! Jag är nöjd!
Användarens profilbild
Av Gelememos
Jag har precis köpt en Brother 4234D och jag är supernöjd med den. En stark maskin som klarar allt, så den rekommenderar jag. :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
zandrama skrev:Jag har en Pfaff Hobbylock 2.0 som jag gillar skarp (fast jag borde byta knivar :oops: ).

Jag kan förresten rekommendera att köpa maskin på Söders Tyger. Där köpte jag min maskin och jag fick jättebra hjälp och genomgång och allting.
:tumup:
Tror att han hittat dit redan.
Men eftersom jag redan vet så ska jag följa med och kolla på dem.
Jag har också en sådan efter att ha lånat och testat Zandramas! Jag är nöjd!
jag tror att jag har föregångaren till den.
Användarens profilbild
Av Gelememos
AnKa skrev:Hur är det med service av Brother? Det är ju inte ett så vanligt märke i Sverige väl?

Hmm, bra fråga :?
Återförsäljaren som jag köpte min overlock av (här i Helsingborg) är tydligen inköpare av Brothersymaskiner till Sverige och han fixar all service själv. Sedan vet jag ju inte om det finns fler återförsäljare i Sverige som kan serva Brother eller om kunder runt om i landet får skicka sina symaskiner till honom.
Användarens profilbild
Av Gelememos
Åh, vad roligt att det blev en overlock! Lycka till med sömnaden! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
:vågen:
Jag kan supporta om du får trubbel!
Ok, nu har jag stött på patrull.
Ena nålen (den högra, gröna) hoppar ur hela tiden. Tråden går ur hålet på någon magiskt sätt och hamnar bredvid. Jag trär om. Syr två cm, så hoppar den ur igen. Blir galen!
Har testat att trä om hela maskinen, men det hjälper inte.
Trä om och kolla att alla trådarna verkligen ligger emellan trådspänningsbrickorna ordentligt.
När min maskin strular på det sättet brukar det kunna vara just det som är problemet.
(Nu har jag inte en hobbylock utan en huskylock, men jag antar att det kan vara samma problem där)
Kyltsi skrev:Trä om och kolla att alla trådarna verkligen ligger emellan trådspänningsbrickorna ordentligt.
När min maskin strular på det sättet brukar det kunna vara just det som är problemet.
(Nu har jag inte en hobbylock utan en huskylock, men jag antar att det kan vara samma problem där)
Men hur vet jag att den hamnar rätt?
Det är ett motstånd där den är nu.
Men hur sjutton kan den hoppa ur nålen men ändå hänga med övriga trådar bak? För mig en gåta.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?