Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nennie81
Tack Blixa för den superbraiga beskrivningen och bilderna!!! :vågen:

På tisdag ska jag åka och införskaffa lite snygga tyger och börja snickra... e menar sy :roll:

håller med om vad som står här:
Petra skrev:Kanske något att testa. Svårt med väka till sjalen. Men felet är väl att man skulle behöva matcha varje sjal med en väska.
:twisted: :lol:

Och inte bara efter varje sjal, utan även efter kläder, dagshumöret och ffa efter vädret :roll:
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag vet att jag lovat fler bilder men det har varit på tok för fint väder för att fota väska :D
Däremot kan det vara på plats med ett litet förtydligande. Bottnen är inte helt rund utan mer oval. I min väska är tyget dubbelt (och antagligen med något vliseline-liknande emellan) i botten för att väskan ska bli lite stadigare.
Vad gäller mått är det ingen vits att jag mäter min väska. Den är nämligen alldeles för kort i axelremmen för att passa över både mig och Hektor. Det blir nog mycket bättre om ni bara mäter tvärs över när ni har barnet i sjalen och utgår ifrån det.

Hoppas att det var till någon hjälp annars får jag väl ta mig i kragen och fota lite mer i alla fall (frågan är bara vilka närbilder som skulle kunna ge något :hmm: )
Av Aelia
nennie81 skrev:På tisdag ska jag åka och införskaffa lite snygga tyger och börja snickra... e menar sy :roll:

får man....följa med??? :roll:
Användarens profilbild
Av Buscilla
känner lite små ångest och skuld över att jag inte har fotat väskan än :oops:. Men varje kväll jag kommer på det så ligger Sturebror och sover i det rummet och jag vill inte gå in och rota efter väskan och riskera att väcka den björn som sover :roll:... Men tack vare Blixas oumbärliga hjälp så lyckas ni nog att knåpa ihop något iaf ;-)

Kram Cecilia
Användarens profilbild
Av Ester
JAg fattar inte hur botten kommer till...kan man fota väskan liggandes fast från sidan istället?

Nu ska här sys väska!!!!
Användarens profilbild
Av Blixa
Bild

Nu har jag bara vänt ut och in på väskan som är pedagogiskt sydd med svart botten och vita sömmar på insidan. Bottnen är lite uppvikt mot resten av väskan för att kunna synas på bilden.
Hoppas att det förtydligar lite.
Användarens profilbild
Av Summer
Nu tror jag att jag fattar. Hur stor är själva påsdelen?
Användarens profilbild
Av Blixa
Bild

Påsdelen är 49 cm bred i öppningen högst upp där den är som bredast och 33 cm hög. Ovalen i botten är 31 cm hög och 23 cm bred. Alla mått är utan sömnsmån.

Bilden är tillagd bara för att visa åt vilket håll ovalen i botten ska vara men det kanske ger sig själv när man syr i och för sig.
Av Sussi med Maja
Tack för bra bilder och mera förklaring! :) Mitt röd/svarta Marimekkotyg skriker åt mig att sy en väska nu :lol: Har sytt en liten kasse till Maja av samma tyg, så nu ska vi bli så fina så!
Användarens profilbild
Av Summer
Blixa: Tackar!!!
Nu är det bara tyg och tid som fattas... :cry:
Användarens profilbild
Av Ester
TACK !!!! :tumsup: suveräna bilder - väldigt pedagogiskt med olika färger och tydliga sömmar :lol:

kanske man skulle kunna testa att sy en liten väska då....
Användarens profilbild
Av Blixa
Tänk om jag hade en symaskin. Det här är ett projekt jag faktiskt tror att jag skulle klara av trots dåligt tålamod och felplacerade tummar.
Användarens profilbild
Av Blixa
Vilka mått saknas? Axelremmen måste man nog bestämma längd på helt själv så att man får plats med barn innanför. Min väska sitter som en smäck om det bara är jag. Med Hektor går det inte alls.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Frida med Mea skrev:Kan någon tänka sig att ta lite mått på den :roll: , skulle göra det lättare att sy då
såg du inte min idag frida? för att kompensera för att jag aldrig mätte den förra grejen som du bad mig mäta så har jag mätt denna istället :wink:

skissen är inte skalenlig.

Bild

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?