Lojse skrev:ååhh.. jag vet hur mycket jag älskade adventskalendrar när jag va mindre.. men undrar är det för tidigt för sonen som 3.5år i jul?
jag har som standard att aldrig ge julklappar och jag förväntar mig inte några heller... men i år e jag nog lite sugen att ge till några iaf..och då bara hemmagjort såååklart!
förresten vad tror ni blir årets snackis.. minns jag rätt nu att det var burkbröd/burkchoklad förrförra året och ärtpåsar förra.. ?
Min äldsta fick sin första julkalender med paket när hon var 2,5 år och sonen var nog oxå ungerfär 2,5 år när han oxå fick, jag hade nog kunnat väntat ett år till med den äldsta, med lillebror var det ju kört för han hade full koll på att syrran fick.

Hon var dock en riktigt pusseltjej så två år fick hon pusselbitar i sin kalender vilket var mycket uppskattat!

Ett år med alfabetet och det andra året med en karta över sverige.
Lillebror älskar lego så han har fått byggsatser och byggt ihop en del om dagen.
Disktrasor verkar ju vara väldigt poppis, men det kanske inte är någon bra julklapp?

Tunna stickade/virkade sjalar brukar ju vara poppis bland den kvinnliga delen av bekantskapskretsen, till den manliga delen har jag inte hittat något bra ännu...