Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
ååhh.. jag vet hur mycket jag älskade adventskalendrar när jag va mindre.. men undrar är det för tidigt för sonen som 3.5år i jul?

jag har som standard att aldrig ge julklappar och jag förväntar mig inte några heller... men i år e jag nog lite sugen att ge till några iaf..och då bara hemmagjort såååklart!

förresten vad tror ni blir årets snackis.. minns jag rätt nu att det var burkbröd/burkchoklad förrförra året och ärtpåsar förra.. ?
Av Vinterhumlan
Aborre skrev:I år vill jag också! Förekommer knappt några julklappar men dom som får kan jag göra till! Äntligen ute i god tid. Eller är det bråttom? Egentligen? Jag vill göra skrubbisar i akrylgarn, gosedjur av gamla kläder eller liknande och sockor. Speciellt sockor för jag behöver öva mig.. :roll:

Svärföräldrarna är knepiga. Kanske kan man sy något? Tips?
Skrubbisar? Vad är det för något? :hmm:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Lojse skrev:ååhh.. jag vet hur mycket jag älskade adventskalendrar när jag va mindre.. men undrar är det för tidigt för sonen som 3.5år i jul?

jag har som standard att aldrig ge julklappar och jag förväntar mig inte några heller... men i år e jag nog lite sugen att ge till några iaf..och då bara hemmagjort såååklart!

förresten vad tror ni blir årets snackis.. minns jag rätt nu att det var burkbröd/burkchoklad förrförra året och ärtpåsar förra.. ?
Min äldsta fick sin första julkalender med paket när hon var 2,5 år och sonen var nog oxå ungerfär 2,5 år när han oxå fick, jag hade nog kunnat väntat ett år till med den äldsta, med lillebror var det ju kört för han hade full koll på att syrran fick. ;) Hon var dock en riktigt pusseltjej så två år fick hon pusselbitar i sin kalender vilket var mycket uppskattat! :D Ett år med alfabetet och det andra året med en karta över sverige.
Lillebror älskar lego så han har fått byggsatser och byggt ihop en del om dagen. :D

Disktrasor verkar ju vara väldigt poppis, men det kanske inte är någon bra julklapp? ;) Tunna stickade/virkade sjalar brukar ju vara poppis bland den kvinnliga delen av bekantskapskretsen, till den manliga delen har jag inte hittat något bra ännu...
Användarens profilbild
Av kristinek
Tass

Är sugen på att lära mig sy waldorfdockor till kompisarnas barn(sonens gudson+hans syster och sonens gudfars son kommer få någon julklapp iaf). Ska gå på kurs hos min mamma tänkte jag :tumup:
Av Vinterhumlan
Aborre skrev:
Vinterhumlan skrev:
Aborre skrev:I år vill jag också! Förekommer knappt några julklappar men dom som får kan jag göra till! Äntligen ute i god tid. Eller är det bråttom? Egentligen? Jag vill göra skrubbisar i akrylgarn, gosedjur av gamla kläder eller liknande och sockor. Speciellt sockor för jag behöver öva mig.. :roll:

Svärföräldrarna är knepiga. Kanske kan man sy något? Tips?
Skrubbisar? Vad är det för något? :hmm:
typ som stickade disktrasor. Tänkte sticka någon vante också, blir rätt strävt och borde bli perfekt som duschvante hoppas jag
Aha! Smart :tumup:
Av Franneke
Vad roligt!

Jag vill gärna pyssla ihop en adventskalender till dottern som kommer närma sig tre (va? tre? :siishah: :whut: ) till jul. I julklapp tänker jag en till docka och en hög med sydda/stickade/virkade dockkläder och tillbehör.
Jag har absolut ingen aning vad kärestan ska få.
Min mamma ska också få något stickat, men jag vet inte än vad.
kristinek skrev:Tass

Är sugen på att lära mig sy waldorfdockor till kompisarnas barn(sonens gudson+hans syster och sonens gudfars son kommer få någon julklapp iaf). Ska gå på kurs hos min mamma tänkte jag :tumup:
Jag har börjat sy dockor, det är så himla roligt! Jag har inte gått någon kurs, endast lånat böcker om detta på biblioteket (Karin Neuschütz har skrivit flera) och börjat pyssla ihop. Om jag kan hjälpa dig med nåt, säg till. :tumup:
Användarens profilbild
Av nalimea
Åh, jag vill göra finfin adventskalender till sonen.
Hur? Av vad? Med vad i?
Av Eloem
Franneke skrev:Vad roligt!

Jag vill gärna pyssla ihop en adventskalender till dottern som kommer närma sig tre (va? tre? :siishah: :whut: ) till jul. I julklapp tänker jag en till docka och en hög med sydda/stickade/virkade dockkläder och tillbehör.
Jag har absolut ingen aning vad kärestan ska få.
Min mamma ska också få något stickat, men jag vet inte än vad.
kristinek skrev:Tass

Jag har börjat sy dockor, det är så himla roligt! Jag har inte gått någon kurs, endast lånat böcker om detta på biblioteket (Karin Neuschütz har skrivit flera) och börjat pyssla ihop. Om jag kan hjälpa dig med nåt, säg till. :tumup:
Åh, sy waldorfdocka skulle jag också gärna vilja göra! Skulle passa till yngste sonen till jul! Men inte kommit mig för pga kostnaden av materialet som jag inte tagit mig tid att ta reda på hur man får tag i. Är det någon som helt eller delvis använt andra billigare material?
Användarens profilbild
Av Smilla103
ja va kul, nu är det dax :D

jag håller på med en kofta till lillebror, men om det blir julklapp vet jag inte...

jag har broderat en julkalender, men har siffrorna kvar...kanske ska göra klart den :wink:

walldorfdockor låter roligt :D

förra året gjorde jag förkläden, både mor och svärmor är kanonnöjda och använder dem flitigt.
gjorde raggsockor och lovikkavantar. Men Gubbens syster och systerdottern tackade inte ens för vantarna, så jag får väl ta det som att de inte var nöjda :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?