Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Tass.
Jag pärlar i perioder.
Var ett bra tag sen nu så jag kanske behöver mer inspiration. Eller tid. Eller båda.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
sirisirius skrev:Jag pärlar gärna men har svårt att hitta någon tid till det.

Har ni några favoritbutiker på nätet?
Inte på nätet (har handlat från flera men har ingen solklar favorit), men irl är Millefiori i Göteborg :tumup: (deras internetshop är dock lite klen, har jag för mig.) Jag vet inte om de är billigast och bäst, men det är en mysig liten butik med hjälpsam personal, stort utbud och pärl-after work (som jag tänkt gå på många gånger men aldrig kommit iväg på).

Sedan kan jag ibland vilja ha lite udda grejer, och då är nog Tradera bäst faktiskt (man hittar liksom inte tiopack pentagram på de vanliga pärlbutikerna, om man nu är lagd åt det hållet ;)).
Användarens profilbild
Av Safireee
Boadicea skrev:Vilka fina namnsmycken! Jag skulle gärna göra. Vad har du för utrustning?
Jag har köpt stansbara metalldelar på nätet (lillaparlan.se) och lånat min kompis bokstavsstansar som hon köpte på Clas Ohlson för några år sedan. Sen stansade jag med hammare mot klinkersgolvet i badrummet. :-D men det kan nog vara bra med en sån där tjock metallplatta som man kan ha under.

Det kan nog vara bra att mäta så att det blir helt rakt också, men jag är alldeles för otålig och hetsig och bara hamrar på... :oops: Hehe, men tycker ändå det blev bra, trodde nog det skulle vara svårare.
Användarens profilbild
Av Safireee
Här är lite vad jag har att byta bort.

Bild
Se stor bild: http://hippiemamman.files.wordpress.com ... g_2384.jpg
Tiotalet svarta cylinderformade pärlor (kommer inte ihåg vad de heter)
ca 30 ljusblå pärlor
ca 20-30 svarta pärlor med blå/orange "flammor" på.
4 st röda cylindrar med asiatiskt mönster
små pärlor och små tuber i grönt, rött, ljusblått och lila resp. vit/svart

Bild
Se stor bild: http://hippiemamman.files.wordpress.com ... g_2387.jpg
Träpärlor till vänster och i mitten
Stenpärlor till höger, lilamelerade och grönmelerade

Är intresserad av lite allt möjligt, hit me! :tumup: (men inte pyttepärlor)
Användarens profilbild
Av Lady A
Tassar in... :)
Användarens profilbild
Av Fina
Jag pärlar oxå. Fick upp ögonen för det för ca 4 år sedan men pysslar med det sporadiskt.
Jag handlar mest hos 2 stenar när jag är i haninge. Har aldrig köpt på nätet.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?