Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Majaå skrev:Å, vad fina! :loving: Tror ni en tvååring skulle tycka de var festliga i vinter?
Absolut! Tvååringar kan ju dessutom få vara med och bestämma färg på ränderna och om monstret ska vara farligt eller glatt! :tumup:
Användarens profilbild
Av Kesti
Eloem skrev:Vad har ni använt för garn, ni som stickat monsterbyxor som ska fungera till tygblöjor? Jag skaffade marks&kattens ecoull till min svärmor men hon säger att det inte går att sticka monstermun i det garnet :hmm: .
De gröna du ser på mina bilder är stickade i drops eskimo i byxdelen. Tjockare garn kommer man nog knappast på att sticka byxor i :lol: .
De lilablå har stoff & stils ullgarn i byxdelen. Benen är i freedom spirit på båda. Båda fungerar utmärkt som blöjbyxor.

Men det kan ha att göra med vilken teknik din svärmor tänkt sig. Jag har stickat in munnarna med så kallad intarsia-stickning, då blir det bara ett lager garn hela vägen. Tänderna är ditbroderade efteråt. Om hon vill låta alla färger löpa med så blir det nog väldigt tjockt.
Användarens profilbild
Av HPe
Ser ut att passa kanon! Perfekt, var lite orolig för storleken men ville ju inte riktigt fråga...
De är f.ö stickade i Mark & Kattens eco baby ull.
:mrgreen:
Användarens profilbild
Av Kesti
HPe skrev:Ser ut att passa kanon! Perfekt, var lite orolig för storleken men ville ju inte riktigt fråga...
De är f.ö stickade i Mark & Kattens eco baby ull.
:mrgreen:
:vågen: Jaaaa! De sitter finfint. Jag vek upp byxorna första gången (bilden) men det behövs inte på W egentligen. De kommer att kunna ha dem ett bra tag till också. Perfekt :app: !
Användarens profilbild
Av HPe
SCSI skrev:Nu har vi äntligen fått våra monsterbyxor - ett par till är redan beställda. :)

Bild Bild
Så fina! :love:
Användarens profilbild
Av SCSI
Syrran virkade på ögonen istället för att sticka dem, blev riktigt bra!

Vi har önskar oss ett par i grönt, med en rand till i benlängd och lite smalare i midjan. Får väl se om syster lyckas skicka dem innan sommaren...
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
Kan inte nån av er som lagt upp bild på byxor i tråden maila mig en bild :) ?

Bilderna med mönster som är länkade ser lite vida ut tycker jag. Ni har ju lyckats få till perfekta bebis/sjalbyxor! Skulle vilja ha en bild att visa om jag lyckas övertala nån att sticka :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?