Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
Vad bra med inspiration :vågen: Jag har både underlakan, påslakan och annat gammalt tyg som jag behöver hitta på något med. Min man har börjat ifrågasätta nyttan med allt tyg som "bara ligger och skräpar" :roll: Han köper inte förklaringen att det kan vara bra att ha :D
Användarens profilbild
Av puppan
JAg använder gamla lakan som foder eller att använda som mall när jag syr.
Av Sofie
Eloem skrev:
puppan skrev:JAg använder gamla lakan som foder eller att använda som mall när jag syr.
Det ska jag göra!
det är en toile, man gör ett provplagg av lakansväv som man sedan ritar mönster efter.
Av petwol
Lakan är toppen till Halloween. :tumup:

Bonusen och kusinerna fick varsitt lakan och tjocka tuschpennor och lite snören och fick hitta på sin egen halloweendräkt. Jag har aldrig hört så mycket skratt i rummet där de pysslade och så stolta de var när de gick runt till grannarna. :D

Många stora lakan blir lakan till spjälsängen.

Tvättpåsar brukar jag göra av lakan. Dvs en påse modell gammal gympapåse där varje barn själv får dekorera sitt namn och tvättpåse på (tex klippa filttyg och klistra på eller brodera eller nått) så när vi är ute på resor så hamnar all smutstvätt i tvättpåsarna.

Innerdelen i vetevärmarna brukar jag också göra av lakan fast då av dem med bättre kvalitet (ofta farmors gamla som är av en otroligt fin kvalitet)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har sytt örngott med dom bra bitarna
även använt som foder till väskor gillar vit foder då hittar man i väskan bättre ...
jag har barn som örlar rundor i sängen o jag har sytt på en kil ca 30cm på vanliga lakanen o då sitter dom klart bättre i sängen !
Användarens profilbild
Av mymlan
trollmamma skrev:jag har sytt på en kil ca 30cm på vanliga lakanen o då sitter dom klart bättre i sängen !
Förstår inte riktigt hur du gjort?
Användarens profilbild
Av trollmamma
mymlan skrev:
trollmamma skrev:jag har sytt på en kil ca 30cm på vanliga lakanen o då sitter dom klart bättre i sängen !
Jag klipper av 30cm bred kant från lakanet som mår bra detta syr jag på deras underlakan på längden då blir lakanen bredare o den går att vika in under madrassen på ett bättre sätt lite meckigare att bädda men klart lättare att det sitter klart bättre

vet inte om det ä mer begripligt nu ?
Användarens profilbild
Av mymlan
trollmamma skrev:
mymlan skrev:
Jag klipper av 30cm bred kant från lakanet som mår bra detta syr jag på deras underlakan på längden då blir lakanen bredare o den går att vika in under madrassen på ett bättre sätt lite meckigare att bädda men klart lättare att det sitter klart bättre

vet inte om det ä mer begripligt nu ?
Ja då förstår jag vad du menar. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?