Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smilla103
kamalot skrev:Jag såg den här sidan och blev så sugen på att göra en egen sittpuff! Antingen en flätad eller en virkad (problemet där är att jag inte kan virka, men …) Dessutom hade jag en hel påse med sängkläder som väntade på att skickas till Erikshjälpen men nu lutar det åt att de blir remsor istället. Men hur breda ska remsorna vara?
Bild
OJ!!! Va fin!! Ja den får jag oxå lägga till på min "att göra lista"....hm den börjar att bli väldigt lång...
Användarens profilbild
Av Maddemoa
kamalot skrev:
solkatten skrev:
solkatten skrev:Nice!!! Läggs till högen vill göra... Ngngång :tumup:
Nu är virknålen inhandlad och lakan skall rivas men nu kommer frågan, vad ska jag använda som stoppning??!! :hmm:
Ännu mer lakan? Vanlig vadd lär få ut små trådar (fast inte om man har innerkudde iofs), och kanske är lite för mjukt också?
Min kompis har två sittpuffar i skinn och de är stoppade med hopknycklat tidningspapper. Hon knycklade bara pappret och fyllde och fick sedan fylla på lite till efter att de pressats ihop lite.
Användarens profilbild
Av puppan
Om man syr ihop halvorna med en dragkejda kan man ha sittpuffen som förvaring för extratäcke kanske?
Användarens profilbild
Av solkatten
puppan skrev:Om man syr ihop halvorna med en dragkejda kan man ha sittpuffen som förvaring för extratäcke kanske?
Fiffigt! Blir att lära sig sy dragkedja alltså :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
solkatten skrev:
puppan skrev:Om man syr ihop halvorna med en dragkejda kan man ha sittpuffen som förvaring för extratäcke kanske?
Eller kardborrband :wink:
Användarens profilbild
Av solkatten
puppan skrev:
solkatten skrev:
:vågen: :vågen: :vågen:
Den ultimata lösningen för hopplösa syfall :lol:
Användarens profilbild
Av aspen
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:
eller trä i snöre i botten a la legoförvaring. bara att knyta ihop
Användarens profilbild
Av Smilla103
kamalot skrev:
solkatten skrev:
solkatten skrev:Nice!!! Läggs till högen vill göra... Ngngång :tumup:
Nu är virknålen inhandlad och lakan skall rivas men nu kommer frågan, vad ska jag använda som stoppning??!! :hmm:
Ännu mer lakan? Vanlig vadd lär få ut små trådar (fast inte om man har innerkudde iofs), och kanske är lite för mjukt också?
Det stod i beskrivningen att billigast blir att köpa en kudde på ikea och ta den fyllningen...eller ngt sådant... :D
Användarens profilbild
Av little_me
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:

Åh en sån här måste jag också göra!! :vågen:
Ska vi har virkjunta nästa gång barnen är på Mulle?? 8)
Lakan - är det bara att ta gamla och riva remsor?? Jag vill ju ha grönt el brunt i mina i så fall.. för det blir väl lite tråkigt med bara vit??
Användarens profilbild
Av solkatten
little_me skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:

Lakan - är det bara att ta gamla och riva remsor?? Jag vill ju ha grönt el brunt i mina i så fall.. för det blir väl lite tråkigt med bara vit??
Tråkigt med vitt??!! Frågar du MIG det? :siishah:
Jag har börjat, rev 1.5cm breda remsor av vanligt lakanstyg. Puttar i mig diclofenac kanske armen funkar en stund för det tar hårt... Men det är det värt! :rock:
Användarens profilbild
Av little_me
solkatten skrev:
little_me skrev:
solkatten skrev:
puppan skrev:
solkatten skrev:

Tråkigt med vitt??!! Frågar du MIG det? :siishah:
Jag har börjat, rev 1.5cm breda remsor av vanligt lakanstyg. Puttar i mig diclofenac kanske armen funkar en stund för det tar hårt... Men det är det värt! :rock:
:Hahaa: Jag tänkte att det var en dum fråga samtidigt som jag skrev den!! :mrgreen: Men jag tänker att puffen kanske blir finare med liiiite färg.. eller så blir den underbar bara i vitt!! :loving:
Vita lakan undrar jag om jag inte har redan!! =) Dags att införskaffa virknål nr 10!
:tumup:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Kan man riva remsor eller är det korrekta sättet att klippa?!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?