Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
för å få det snyggt skulle jag rekomendera att den sidan som barnet sitter på stickas lite längre än den andra, okej nör man har mbarnet på magen å det drar uppå bli litekortare, det gör ju inte så mycket, me ndet er apfånigt ut när det drar upp ibak tycker jag.
sen skulle jag passa mig får två grejjer.
Blir den för vid, så ser man ut som ett vandrande tält, plus att det lätt blåser in inunder den och då blir det kallt. Laternativt få man ha en låååååång poncho men vem årkar sticka det? och dessutom blir det ännu mer tält då...
jag skulle också passa mig för att göra den för tight. Jag har provat mamma ponchon och den får jag personligen klkaustrofobi av! fåri nte franm händerna, får inte upp den så man kan svalka av sig, osv...det är inte bra heller (nu vet jag massor av folk som ÄLSKAR sin mammaponcho, så det är låååååååångt ifrån alla som känner så....men jag ville framföra det iaf...)
En sissta tanke är att om ni ändå ska lägga så mycket jobb på en sånnghär grej, lägg då pengar också, köp ullgarn!
Då får ni en pocho i naturmaterial, som andas, men som samtigigt står emot väta mkt mkt bra (tänk en halvlång poncho men gaska stor vidd i ´la den på bilden som länkades till ovan, åzzå en strörtskur.... det blire mååååååånga kilo det, och hela ponckon mister formen som kan vara mkt svår att få tillbaka inge...)
ofta när man ser vanliga mönster på ponckos stickas de ganska löst, (stora stickor) dett atroligen för det ska gå snabbare, men om man tittar på mammaponckon så är den relativt hårt stickad, och jag tro det är bra,då får man en bättre formpassning på den...
ja...det var lite tankar från mig som definitivt itne ska sticka mig någon bärpocho då jag håller på å få sålt den sydda ponchon jag har! så om nån årkat läsa ändå hit och inte vill vänta på att sin egen stickade ska bli klar får ni gärna köpa den jag har sytt som e jättefin!!! :lol: :roll: :wink:
(ska tilläggas att jag är DEFINITIVT isärskillt bevandrad inom stickningens konstart, utan detta är mer....reflektioner som jag ville dela med mig av....tankar....ja...så....ni kan säkert detta bättre än jag....egentligen....)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kajsabajsa skrev:Är det nån som vet hur man stickar ett hål för barnets huvud?
I så fall kan jag åta mig att sticka en provponcho i nåt billigt acrylgarn. Efter ett vanligt mönster alltså med enda modifiering att man gör ett hål för barnets huvud.
En sticknovis svarar (ignorera om det låter dumt :wink:):
Jag skulle nog bara maska av det parti där jag ville ha hålet (dvs mitt i) och sedan bygga på nya maskor när hålet skall stängas. Då blir det som en skåra... Använd ett par större stickor till avmaskningen (nix, det är ingen katt vi talar om här ;-)) för att inte riskera att det blir för hårt.

/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?