Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
oh vad kul! buketter kan man ju leka hur mycket som helst med.

hos floristen ska det finnas en slags självhäftande tejp.. påminner om sådant man lindar runt gipsade tassar tex.. det är smidigt att använda om man ska göra en ganska simpel bukett och då kan man linda int lite fuktat papper och plast för att blommorna ska hålla sig.

och som komplement brukar det gå att hitta tex murgröna i det vilda som är fint att använda till allt möjligt, i håret buketten och bordsdekoration tex..
eller lite fina sädesslag?

bild vill vi se sen iaf!
Floratejp heter det Lojse pratar om.
Det lindar vi runt enstaka blomstjälkar till håruppsättningar. DEt brukar göra att blommorna håller fukten om jag inte minns fel. Fördelen för oss är att stjälken blir stadigare och mindre glidbenägen.
Lycka till! :D
Av corona
Bild

Hittade denna på nätet, med ringblommor och dill :tumup: Den kanske kan piffas med något som hänger (murgröna) och lite band och nålar?

Sen är jag väl lite partisk, men jag gillda de mustiga och höstiga färgerna som jag hade i min egen brudbukett :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av Sedum
Spännande!

Jag har också för mig att ringblommam ser lite vissen ut rätt snabbt i kanterna. Men hinner du binda samma dag?

Jag tror heller inte bruden räknar med mer än en vanlig typ plockad bukett av barn. Så kolla med henne om det är ok om du "gör den proffsigare" så hon inte blir besviken och du gör jobbet ogjort. Man vet aldrig...

Däremot så finns ju Gerbera som håller formen bättre och håller länge (går säkert att köpa på uppvägen utan problem) och som är rätt maffig även med fåtal blommor. Bildbombar för lite idéer! ;-)

Bild

Bild

Vaddå amerikanskt! :mrgreen: Men det var mest för att visa att brudnäbbarna kan få en liten bukett också.
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av miom
Tack för ert engagemang.
Det blev en jättefin bukett och jag fick inte så mycket hjälp av barnen :wink:
Bruden började gråta när hon såg den och sa att det var precis som hon hade tänkt. Hon fick mycket beröm för det också. Jag räddades av kryddlandet som ingen i det huset rör. Buketten blev ganska kompakt med trasslig blåklint och några guloranga blommor som jag inte kan namnet på. Sedan blandade jag in citronmelissblommor (vita stängler som stack upp mellan blommorna) och kungstimjan och oregano (troro jag). sedan famnade jag in blommorna i stadig ormbunke jag hade köpt från blomsterhandeln. Jag knöt runt med gummisnoddar och så fick den stå i vatten några timmar. Precis innan band jag runt med paketsnöre med papperskänsla så att det blev ett stadigt handtag men lämnade en cm längst ner där kvistarna stack ut fast jämt tillklippta. Jag ska försöka fixa en bild. Den blev väldigt fin. Sedan hade hon två av de orange blommorna i håret också. Det var jättekul!

Jag fick fixa bordsdekorationerna också och då hade jag bladgirlanger likt murgröna fast det var något annat och rönnbär på bordet. På varje servett hade vi ett nypon och så hade vi en ros i höga röda vaser som stod med jämna mellanrum på långborden. Sedan (roligast av allt) tillverkade vi ett meterstort hjärta av björklöv och dragonkvistar som vi dekorerade med vilda vita blommor och rosor.
Allt plockade vi i trädgården. Och så lövade vi hela tältet med björklöv också.

Det var så roligt! Jag borde bli florist tror jag visst.
Du ska absolut kunna vara en underbar florist - världens roligaste jobb :vågen:
Oh, så nyfiken på bilderna - su måste sätta in de :app: för att det låter som du lyckades alldeles utmärkt!

Har inget revolutionerande att säga mer ä[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?