Tack för ert engagemang.
Det blev en jättefin bukett och jag fick inte så mycket hjälp av barnen
Bruden började gråta när hon såg den och sa att det var precis som hon hade tänkt. Hon fick mycket beröm för det också. Jag räddades av kryddlandet som ingen i det huset rör. Buketten blev ganska kompakt med trasslig blåklint och några guloranga blommor som jag inte kan namnet på. Sedan blandade jag in citronmelissblommor (vita stängler som stack upp mellan blommorna) och kungstimjan och oregano (troro jag). sedan famnade jag in blommorna i stadig ormbunke jag hade köpt från blomsterhandeln. Jag knöt runt med gummisnoddar och så fick den stå i vatten några timmar. Precis innan band jag runt med paketsnöre med papperskänsla så att det blev ett stadigt handtag men lämnade en cm längst ner där kvistarna stack ut fast jämt tillklippta. Jag ska försöka fixa en bild. Den blev väldigt fin. Sedan hade hon två av de orange blommorna i håret också. Det var jättekul!
Jag fick fixa bordsdekorationerna också och då hade jag bladgirlanger likt murgröna fast det var något annat och rönnbär på bordet. På varje servett hade vi ett nypon och så hade vi en ros i höga röda vaser som stod med jämna mellanrum på långborden. Sedan (roligast av allt) tillverkade vi ett meterstort hjärta av björklöv och dragonkvistar som vi dekorerade med vilda vita blommor och rosor.
Allt plockade vi i trädgården. Och så lövade vi hela tältet med björklöv också.
Det var så roligt! Jag borde bli florist tror jag visst.
Två fina pojkar

N, 5/11 2002 & E, 27/8 2007
Båda hemmafödda och burna med mycket kärlek
Jag är doula!