Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Här är bilden, nu sitter jag vid min egen dator.
Bild

Hela högerväggen är full med hyllor fram till kakelugnen i hörnet. Det är suveränt att ha plats för båda symaskinerna och så himla skönt att ha ett tomt bord, då kan det användas till tillklippning, kortmakeri eller vad som för närvarande står på programmet. Jag och kisen brukar sitta där och stämpla, det är han himla förtjust i. Men om man skall tipsa så satsa på förvaring, förvaring och åter förvaring!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har ett rum på 4,5x 2,90m.
Jag får snällt samsas med rena tvätten som väntar på att blir vikt/bortplockad & en del andra grejer som eg. inte ska vara där men som sambon gärna slänger in :roll:
Inte världens bästa bilder, fotade i motljus.
Rummet sett från dörröppningen. Tre förvaringsskåp, Ikeas Robin med extra hyllplan, till vänster. Alla utom sista halvan är fyllda med tyg.
direkt till höger finns hyllplan & ett gammalt köksbord där ovannämnda tvätt huserar.
Ett högskåp där jag förvarar tillklippta tyger till blöjor m.m Bredvid dem två skåp med rulljalusier som också rymmer tyg + våra privata tygblöjor i väntan på nästa bebis :D
Rakt fram har jag sybordet & till vänster om det en hylla med färdiga alster, tygblöjor/bindor/påsar samt sybehör.
Bild

Garderoberna med massa kartonger ovanpå :roll:
Bild

Hyllan till höger om sybordet. där syns också ett sängbord som fick flytta när det blev familjesäng i sovrummet. Numera har barnen sina tygstuva, knappar m.m i lådan.
Bild

I den stora & lilla kartongen ligger samköpspaket m.m & väntar på samfrakt.
I tidskriftshållaren på väggen + i gröna lådan har jag mönster.
Ovanpå jalusiskåpen i Curverlådorna & papperskassarna huserar sånt som ska säljas på Tradera/ges bort.
Bild

Det är inte vackert mitt syrum, men fullt funktionsdugligt med mycket förvaring. Bäst gillar jag Robinskåpen & skulle gott kunna byta ut vita högskåpet & jalusiskåpen mot en till sån.
Drömmen är ett stort med ett rejält bord till tygklippning m.m i mitten.
Nu får jag använda golvet i syrummet & när det inte räcker till får jag vara i vardagsrummet, men det förutsätter att barnen sover/är borta annars blir inget gjort.
Användarens profilbild
Av Shuna76
linafelicia skrev:Jag har ett jättestort pysselrum som är helt belamrat med saker och förvaringsmöbler.
Bild
Såhär såg det ut för några år sedan. Nu står det stora bordet på andra hållet och det har tillkommit en vävstol, ett stort garnskåp, några hurtsar och mindre skåp.
Det viktiga för mig är att ha rejält med förvaringsutrymme så att jag kan ha ordning och reda och vet var olika saker ligger.
Jag har mitt garn sorterat efter tjocklek och fibertyp och vissa som jag har mycket av är även sorterade i färger. Jag gillar att alla knappar finns på ett ställe, allt mönstrat trikåtyg i en låda, enfärgat i en annan, stuvbitar i en tredje osv..
I praktiken är ordningen dock inte så som jag vill att den ska vara men det är den inte någon annan stans i huset heller...
Så här skulle jag vilja ha! :love:
Ett stort rum med ett bord i mitten & garderober/förvaringshyllor längs med väggarna.
Sybord med utsikt genom fönstret :vågen: Jag älskar att titta ut över fältet & spana på rådjuren m.m när jag sitter & syr/knappar/pysslar :loving:
Användarens profilbild
Av karro54
Ätligen har jag fått en sy- och hobbyhörna! :vågen: Jag får visserligen dela den med datorn, men jag behöver inte plocka fram symaskinen iaf! Har inrett den idag men jag måste fixa bättre ljus, med småförvaring och måla en byrå innan jag kanvisa den för omvärlden... :roll:
Jag har dock för lite förvaring, tygerna ligger i pannrummet, botten av min garderob och vinden...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?