Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
cutypie skrev:En sån skulle vara perfekt när jag går ut med barnen till lekparken och tar med vattenflaskor, en kafftermos och lite frukt och fika.
Visst har den runt botten och typ vaxduk inuti?
Jakla snygg är din lunchhink också, Esarina! :love:
:tumup:
Nej, ingen vaxduk, insidan är tunn poplin. Utsidan är mestadels rester av ett möbeltyg. I botten (mellan tyglagren) ligger det en rund bit plast, tillklippt av ett godislådelock och i fodrets överkant sydde jag en kanal och stoppade in en bit plastkorsettband för att ge lite stadga till öppningen. Jag ville ha möjligheten att kunna stoppa in den i maskinen och köra nåt snällt program. Inte för att jag vet om det vore så lyckat, men det var därför jag inte tog vaxduk.
Tack! :D
Användarens profilbild
Av cutypie
esarina skrev:
cutypie skrev:En sån skulle vara perfekt när jag går ut med barnen till lekparken och tar med vattenflaskor, en kafftermos och lite frukt och fika.
Visst har den runt botten och typ vaxduk inuti?
Jakla snygg är din lunchhink också, Esarina! :love:
:tumup:
Nej, ingen vaxduk, insidan är tunn poplin. Utsidan är mestadels rester av ett möbeltyg. I botten (mellan tyglagren) ligger det en rund bit plast, tillklippt av ett godislådelock och i fodrets överkant sydde jag en kanal och stoppade in en bit plastkorsettband för att ge lite stadga till öppningen. Jag ville ha möjligheten att kunna stoppa in den i maskinen och köra nåt snällt program. Inte för att jag vet om det vore så lyckat, men det var därför jag inte tog vaxduk.
Tack! :D
Smart med godislådelocket som ger lite stadighet! :app:
Popeline :notes:
Jag skulle föredra nåt tyg som är avtvättbart inuti eftersom jag är så klantig och det alltid blir fläckar i mina väskor :oops: :Hahaa:
Av surftrollet
Nolina skrev:Jag kan avslöja varför det esarina syr ser proffsigt ut!
Det är för att hon gör mönster, hon tänker och jobbar metodiskt inte som mig: ojdå, jag har inga rena tröjor men jag har ju lite tyg och så syr jag en tröja på 5 min :roll:.
Den här hade inget mönster. ;) Jag klippte en så stor rektangel jag kunde av en tygrest, tyckte det såg för lite ut så jag skarvade, höftade till en ficka utan att mäta, klippte längs trådar utan att markera något, lade bitarna ovanpå fodertyget och klippte jack och rev ut rektangelbiten till fodret... (och den blev precis lika stor som yttertyget!) Men jag är noggrann när jag syr, nålar på strategiska ställen och stryker mycket, i alla fall på vävda tyger. Det gör väldigt mycket för hur det ser ut. :tumup: Och för övrigt så tycker jag att tröjan du sydde när jag var med blev jättebra!
Av Smultronbarn
Fin och praktisk ser den ut att vara! :app:

Ja, patent! Masstillverka, sälj till oss (och andra) och bli rik! :tumup:
Användarens profilbild
Av tinaw
esarina skrev:Nja, det är ju knappast en unik sak. ;)

Lite till, ett komplement:
Bild
Bild
Plånbok, nycklar, mobiltelefon (ingen smartphone direkt), det är allt som får plats. Separat fack till nycklarna. Sydd med 2 sömmar på fodralet och 4 sömmar på bärremmen. My kind of sewing. ;)
:love: Superfint!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?