-  ons jun 22, 2011 18:37

Jag gick en jättebra enkvällskurs i symaskinsaffären där vi fick lära oss en massa finesser med OL.

Scilla skrev: Får ansöka i familjerådet om inköp av overlockNär det gäller OL så köp inte Yamata eller något annat billigt märke av tveksam kvalitet! Jag är nöjd med min Pfaff som jag köpte begagnad för 2000:- . (Fast jag syr alldeles för sällan, delvis beroende på att jag inte kan ha symaskinerna framme).Angående modeller och märken gissar jag att det finns en massa tidigare trådar att söka i så det ska jag inte börja nysta i här (fast känner ni att ni gärna vill tipsa ändå är det helt ok
)
Jag gick en jättebra enkvällskurs i symaskinsaffären där vi fick lära oss en massa finesser med OL.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)

. Undrar om det finns hopp för mig
 . Undrar om det finns hopp för mig  . Vill ju så gärna. Har lånat en bok (Baby Cool) och börjat så smått. Klippt fram och bakstycke i ett av en skjorta, till en bodysuit med korta ärmar och ben, broderat snitsigt på baksidan. Men hu, hur ska det gå när maskinen ska fram och det är dags att sy ihop? Tvärslå, vad fasen är det
. Vill ju så gärna. Har lånat en bok (Baby Cool) och börjat så smått. Klippt fram och bakstycke i ett av en skjorta, till en bodysuit med korta ärmar och ben, broderat snitsigt på baksidan. Men hu, hur ska det gå när maskinen ska fram och det är dags att sy ihop? Tvärslå, vad fasen är det   . Hur får man ihop det i grenen med knappar och sånt och var på bakstycket ska det vara större? Jag klippte lite större i grenen bara på bakstycket. Ja, ja det ger sig väl? Finns det nå'n mer som är på min nivå?
. Hur får man ihop det i grenen med knappar och sånt och var på bakstycket ska det vara större? Jag klippte lite större i grenen bara på bakstycket. Ja, ja det ger sig väl? Finns det nå'n mer som är på min nivå?

- men glatt att titta på!
 - men glatt att titta på!  Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan
 Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan  

- By Aspasia
 - By Aspasia