Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kyltsi
Ponyo skrev:Jag har sett supersmarta klänningar med en dragkedja precis under bysten. Du kanske kan ha knappar eller hakar istället, för mer medeltida känsla? Eller är jag helt ute och cyklar? :D
Har förhoppningar om att kunna lösa amningsmöjligheten på någorlunda HK sätt, så den lösningen vill jag nog inte använda mig av.
Av Smultronbarn
Nån nämnde snörning innan, kanske man kan göra en fin klänning med snörning fram, och under snörningen fästa en "fusklapp" så att det ser ut som att du har en underklänning?

Sitter på "fel" dator nu så kan inte kolla mina klädlänkar, men ska kolla sen om jag har några mer tips än Evas sida som du fick innan. :tumup:

Roligt att medeltida sig är det i alla fall! :vågen:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror det var Handelsgillet som hade ylletyg av samma tjocklek som normaltunt linne på mtv förra året. Jag klämde på den, men köpte inget, hade inte råd. Men den var verkligen :love: :love: :love: .
Användarens profilbild
Av miriel
zandrama skrev:Jag tror det var Handelsgillet som hade ylletyg av samma tjocklek som normaltunt linne på mtv förra året. Jag klämde på den, men köpte inget, hade inte råd. Men den var verkligen :love: :love: :love: .
Tänkte precis rekommendera Handelsgillet http://www.handelsgillet.se/, de har massor av fina tyger o även mönster. :D
Användarens profilbild
Av glis
Medeltidsmode har också tunna ylletyger men inte billiga...

Jag har en gammal underklänning i princessmodell som min kompis satte snörning i sidan på när hon ammade. Hon hade en framknäppt figurnära 1300-talare överst och så den under. En tanke vore ju att sy slitsar för brösten, jag har för mig att någon sagt att det är dokumenterat. Själv hade jag inte velat ha det om jag inte hade BH under för jag är så himla harig med bröstvårtorna när jag ammar. Jag hade nog inte velat vara utan BH i någon klänning föresten...

Hmmm, jag börjar fantisera om vilken epok som har mest amningsvänliga kläder? Det borde funka ganska bra med vikingatid va?
Användarens profilbild
Av Kharmion
Jag har snörning eller knappar fram på mina klänningar, och sedan en liten slits över varje bröst, typ 20 cm eller så, på särken under. Handelsgillets tunna kypertylle är det mjukaste och mest lättsydda jag hittat, till ett rimligt pris.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag måste erkänna att när jag ammar så bär jag inte klänning, då bär jag byxor och tunika, alltså typiska manskläder då det är så otroligt mycket mer praktiskt att amma i.
Av Kyltsi
zandrama skrev:Jag tror det var Handelsgillet som hade ylletyg av samma tjocklek som normaltunt linne på mtv förra året. Jag klämde på den, men köpte inget, hade inte råd. Men den var verkligen :love: :love: :love: .
Den har jag också klämt på, så härlig och väckte nog lite habegär. Men jag nöjde mig med andra tyginköp den gången.
Av Kyltsi
miriel skrev:
Tänkte precis rekommendera Handelsgillet http://www.handelsgillet.se/, de har massor av fina tyger o även mönster. :D
Några mönster behöver jag inte köpa, jag konstruerar mina egna :wink:

Men nu har vi bestämt oss vad vi ska ha för ylle. Det blev tunn ylle från handelsgillet och ska lägga en beställning på lite tunn vadmal från korps också.
Av Kyltsi
glis skrev:Medeltidsmode har också tunna ylletyger men inte billiga...

Jag har en gammal underklänning i princessmodell som min kompis satte snörning i sidan på när hon ammade. Hon hade en framknäppt figurnära 1300-talare överst och så den under. En tanke vore ju att sy slitsar för brösten, jag har för mig att någon sagt att det är dokumenterat. Själv hade jag inte velat ha det om jag inte hade BH under för jag är så himla harig med bröstvårtorna när jag ammar. Jag hade nog inte velat vara utan BH i någon klänning föresten...

Hmmm, jag börjar fantisera om vilken epok som har mest amningsvänliga kläder? Det borde funka ganska bra med vikingatid va?
Bh kommer jag att ha,trots att det är "fel", har alldeles för tung byst för att orka att gå utan.

Vikingatida klänningar borde nog kunna vara ganska enkla att göra amningsvänliga, inbildar jag mig iaf.
Annars kanske 1400-tal? :hmm:
Burgundisk klänning är ju amningsvänlig
Bild
Bild
Av Kyltsi
Kharmion skrev:Jag har snörning eller knappar fram på mina klänningar, och sedan en liten slits över varje bröst, typ 20 cm eller så, på särken under. Handelsgillets tunna kypertylle är det mjukaste och mest lättsydda jag hittat, till ett rimligt pris.
Det lutar åt att jag ska ha knappar på överklänningen och slitsar för brösten på underklänningen.
Användarens profilbild
Av glis
Kyltsi skrev: Bh kommer jag att ha,trots att det är "fel", har alldeles för tung byst för att orka att gå utan.
Jag skulle aldrig drömma om att gå utan BH i något annat än just välpassat 1300-tal. Om Malin på Kapitelhusgården kan ha sådana klänningar utan BH kan jag... :Hahaa:
Av Smultronbarn
Jag måste faktiskt erkänna att jag inte är lika strikt/noga sen jag fick barn... :hide: När man ändå måste släpa nappflaska, termos (och ibland vagn) och dessutom inte bor i nåt medeltidsläger så... :roll: Men nä, jag har inte gummisandaler, plastpåse eller illrosa fleeccemantel för den skull. :this: :lol:
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Själv gjorde jag en amnings varinat med att sy fast tryck knappar så att de var osynliga från rätsidan, i sömmarna över brösten. Klänningarna är sydda med två sömmar mitt fram, prinsses skärning heter det så?
Kanske du kan skymta lösningen på bilden. Har tänkt ta bort knapparna nu och sy fast sömmarna.
Bild

Har köpt ett tunnt ylletyg från handelsgillet och sytt klänning av. Mycket nöjd med kvaliten och tunnheten i tyget.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?