Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

CrazyMagpie skrev:Strumpbyxor är tacksamma att återanvända! :D

snoddarna)
Smart !
Jag återvinner alla leggings till benvärmare att ha under vida byxor då det är för bra med långkalsonger
Som hårsnoddar detta ska testas snarast !

Jag sparar dragsko O snöret o snörstoppen från byxor o jackor dom används som knythjälp till knyt skor innan dom lärt sig knyta
Senast redigerad av trollmamma den lör apr 16, 2011 20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Jag återvinner också massor.
Vuxen t-shirts blir till barntröjor.
Jeans sparar jag i en stor låda och använder dels till att laga andra jeans med och dels till olika små syprojekt som t.ex. väskor och hattar.
Gardiner och lakan blir till mattrasor eller foder eller så använder jag dom bara som tyg till barnkläder, väskor, solhattar mm.
Ylletröjor tvättas i 60 grader och blir till handledsvärmare, sittunderlag, tehuv osv....
Plastburkar och andra plastförpackningar blir formar till betonggjuting.
Kaviartuber (och andra metalltuber) klipper jag upp och diskar i diskmaskinen. Man kan klippa i dom med vanlig sax och göra örhängen och allt möjligt småpyssel med dom.
Plastpåsar kan man göra drakar av. Våra plastpåsedrakar flyger bättre än köpedraken vi har :D
Konservburkar kan man göra fina ljuslyktor av.
Knappar och blixtlås klipper jag alltid av kläder som ska kastas för att använda till olika syprojekt.
Jag sparar på det mesta :wink:
Jag glömde ju bort strumpbyxor. Jag är ingen flitig användare av nylonstumpbyxor men dom kan man göra finfina bollar av.
Beskrivning: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5152
I beskrivningen står det att man ska klippa remsor av strumpbyxor och vira runt skumgummi men jag tycker att det funkar bra att bara ta strumpbyxorna och snurra ihop dom till en boll.
Jag kom på en sak till som jag återvinner när jag svarade i en annan tråd.
Ätpinnarna som man får när man äter sushi eller kinamat sparar jag alltid.
Ibland använder jag dom bara till att röra i färgburkar med. '
Igår använde jag en som pinne till en liten snurra.
http://www.marthastewart.com/good-thing ... 370a0aRCRD
Dom går också bra att använda som ben om man ska göra pyttesmå möbler till dockhuset.
linafelicia skrev:Jag kom på en sak till som jag återvinner när jag svarade i en annan tråd.
Ätpinnarna som man får när man äter sushi eller kinamat sparar jag alltid.
Ibland använder jag dom bara till att röra i färgburkar med. '
Igår använde jag en som pinne till en liten snurra.
http://www.marthastewart.com/good-thing ... 370a0aRCRD
Dom går också bra att använda som ben om man ska göra pyttesmå möbler till dockhuset.
Jag brukar ha dom till blompinnar!
trollmamma skrev:Jag sparar dragsko från byxor o jackor dom används som knythjälp till knyt skor innan dom lärt sig knyta
Kan du berätta hur du gör då?
Mrs Data skrev:
trollmamma skrev:Jag sparar dragsko från byxor o jackor dom används som knythjälp till knyt skor innan dom lärt sig knyta
Kan du berätta hur du gör då?
Köper rundagummiband på meter o trär på som skosnören har då " snör spärrarna" stopp eller va dom heter ska gå o trä på o spänner med dom!

:oops: Jag mena givetvis snöre i dragskon mer snörstopp :oops: ska genast rätta
KajsaW skrev:Ni som gör grytlappar. Tvättar ni tröjan/ullen i varm maskin för att den ska bli tät innan? Hur varm?

Smart tråd! :tumup: :vågen:
60 med cenrtrifug
karro54 skrev:
KajsaW skrev:Ni som gör grytlappar. Tvättar ni tröjan/ullen i varm maskin för att den ska bli tät innan? Hur varm?

Smart tråd! :tumup: :vågen:
60 med cenrtrifug

Tack! Ligger två ylletröjor i tvättkorgen som jag inte vågat tvätta än. ;-)

Jag sparar på i stort sett alla tyger, knappar, dragskor och kläder som jag tror mig kan återanvända. Bästa återvinningsprojektet är en bärsele av gamla jeans och bärskydd av en lång regntät jacka som fleecefodrades! :tumup:
Återvinner lite av varje, senast fick ett midjebälte från en trasig ryggsäck nytt liv i form av hemmasydd hybrid. Avlagda el trasiga vuxenkläder blir nysydda barnkläder o ev dragkedja sprättas bort o återanvänds. Ensidiga pappersutskrifter från myndigheter etc blir kladdpapper el stoppas i skrivaren.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?