Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Wow, vilket snyggt överkast!
Jag tycker att Stoff och Stils service då du beställer via telefon är jättebra. Jag har fått hjälp med det mesta där. Jag har inte använt vadd, utan fleecebaksida vilket jag ser att du fått tips om i tidigare inlägg... Se bara till att fleecen inte "drar sig". Kan man få se bild på färdigt resultat sen?!
kommer du ihåg de där täckena som fanns på 80talet kanske även 90 talet. det fastnade i fingrarna. lite frasigt tunnt, svettigt.. jag har 2 sådanna kvar..

men iallafall ett sådant skulle du kanske kunna ha som mellan lager..
Av MariaKB
Det blir lite olika effekter beroende på vad du använder för vadd. Bomullsvadd (finns på Stoff & Stil) krymper lite, så resultatet blir lite lite skrynkligt när du tvättar överkastet. Det blir en fin effekt, ser lite gammaldags ut om du kan föreställa dig det. Syntetisk vadd blir lite stelare och krymper inte. Om du använder fleece kan du lägga ihop tygerna, sy sömmar från framsidan mellan varje tygremsa, alltså ovanpå sömmarna, det gör att det ser lite quiltat ut. Och sen kan du sy kantband runt hela täcket.

Förresten bör du tvätta alla tyger innan du syr i dem annars kan de färga av sig på varandra när du tvättar överkastet sen.
Vill bara tipsa om att Stoff och Stil ska öppna butik i Göteborg under våren, så då kan man komma hit och träffas och handla också. :wink:
annikar skrev:
verre skrev:men är det inte bara långa remsor (så långa som vill ha överkastet brett) som är ihopsydda. sedan hade jag valt ett en färgat vanligt bommulslakan till bakstycke..

men jag kanske tänker fel... :oops:
Du kanske har rätt! Jag tyckte bara att det såg lite tjockare ut :hmm: :D Ska börja med att sy remsorna så får vi se sedan.
Jag sydde ett överkast när jag gick i nian, då köpte vi ett täcke från IKEA den tunnaste sorten och hade mellan och så vanligt lakarnsväv enfärgad på baksidan.
Jag blev så inspirerad av denna tråden i våras och nu är jag äntligen klar med överkastet till Signes nya rum. Vi flyttar om 2 veckor o Signe ska få "eget" rum/vårt kontor.
BildBild
Baksidan blev av fleece, en hel filt som inte användes och några stuvbitar o en bebisfilt. Blev inte superbra, men den är mjuk o go i alla fall :roll:
Bild
Av tumbler
Longing skrev:Jag blev så inspirerad av denna tråden i våras och nu är jag äntligen klar med överkastet till Signes nya rum. Vi flyttar om 2 veckor o Signe ska få "eget" rum/vårt kontor.
BildBild
Baksidan blev av fleece, en hel filt som inte användes och några stuvbitar o en bebisfilt. Blev inte superbra, men den är mjuk o go i alla fall :roll:
Bild
Snyggt! :D
Longing skrev:Jag blev så inspirerad av denna tråden i våras och nu är jag äntligen klar med överkastet till Signes nya rum. Vi flyttar om 2 veckor o Signe ska få "eget" rum/vårt kontor.
BildBild
Bild
:tumup: Jätte fint!!! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?