Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tack för glada tillrop!

Luna, en örngottströja passar alla. Det är bara att anpassa storleken på örngottet :wink:
Ta en tunika eller blus du trivs i, mät avståndet mellan ärmarna, på ryggen, lägg till sömsmån, mät längden, lägg till sömsmån, klipp ut två sådana rektanglar, klipp ut halsringning på bak- och framstycke. Sy ihop ena axeln, sätt på kantband i halsen. Sy ihop andra axeln. Mät ut hur stort hål du behöver för armarna. Sy ihop sidorna upp till armhålen. Sätt på mudd i armhålet och i midjan. Färdigt :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Superfint! I nästa del av min textilslöjdskurs ska vi sy kläder av raka stycken, det är fantastiskt vad man kan göra av raka tygbitar :D Om ni är intresserade av mer, försök låna böckerna "tyg och funktion" eller "Sy kläder av raka stycken som man gjorde förr"
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Ja, visst är det otroligt vad mycket det går att göra av raka tygstycken? Jag har sytt både kimonos och en bärkofta med bara (nästan) raka tygstycken och det är plagg jag använder dagligen. Så kul att det inte behöver vara komplicerat att skapa kläder :vågen:
Användarens profilbild
Av lotti
Trulsamin skrev:
Luna skrev:blev sysugen, men jag tror inte att jag ryms i ett örngott :lol:
Inte jag heller :Hahaa:
Inte jag heller....funderar på om ett påslakan blir för stort!! :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
lotti skrev:
Trulsamin skrev:
Luna skrev:blev sysugen, men jag tror inte att jag ryms i ett örngott :lol:
Inte jag heller :Hahaa:
Inte jag heller....funderar på om ett påslakan blir för stort!! :roll: :wink:
Det går ju klippa till och justera lite om det ser stort ut. Bättre än om det blir för litet.
Användarens profilbild
Av Mammut
Oj vad fin!
Jag sydde en i somras men den är lite tajt, (och tajtare lär det bli! :wink: )
Tassar för beskrivningen och för boktipsen!
Åhh vad fiina!!! :loving: Måste försöka ta mig tid att testa, det finns ju så himla många fina gamla örngott i min mammas byråer. :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?