Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
Kaja skrev:Tokfint!

Jag gjorde "rumpmattor" i parti och minut förra året. Virkade med toktjockt ullgarn och så tovade ihop det i maskinen. Blev lite annan struktur på det än dina.
:kamera: Please!
Av puh
Alltså, nu har jag köpt garn och tänkte börja :eld: Kollade in instruktionsvideon för säkerhetsskull och fick en fundering :hmm:

Som jag minns det (sen jag var liten) så virade jag garnet runt handen ett varv innan jag "virkade", i videon så går de bara fram och tillbaka på framsidan, resultatet blir ju lite olika :this: Någon som har erfarenhet av vad som blir bäst efter tovning? Det känns som om det borde bli lite plattare om man bara kör på framsidan, eller??!! :hmm:
puh skrev:Alltså, nu har jag köpt garn och tänkte börja :eld: Kollade in instruktionsvideon för säkerhetsskull och fick en fundering :hmm:

Som jag minns det (sen jag var liten) så virade jag garnet runt handen ett varv innan jag "virkade", i videon så går de bara fram och tillbaka på framsidan, resultatet blir ju lite olika :this: Någon som har erfarenhet av vad som blir bäst efter tovning? Det känns som om det borde bli lite plattare om man bara kör på framsidan, eller??!! :hmm:
Ja, det blir tjockare korvar om man drar runt, tunnare om man kör fram och tillbaka. Jag har inte testat att tova de olika teknikerna.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, men jag tror att jag gjorde runt handen för så gjorde vi när jag var liten iaf.
Av puh
Cinnamon skrev:
puh skrev:Alltså, nu har jag köpt garn och tänkte börja :eld: Kollade in instruktionsvideon för säkerhetsskull och fick en fundering :hmm:

Ja, det blir tjockare korvar om man drar runt, tunnare om man kör fram och tillbaka. Jag har inte testat att tova de olika teknikerna.
Jag valde att göra runt, kändes som om det blir mer runt, annars blir det mer en platt orm... Vanebindande! Av en slump valde jag samma garn som i länken, men tyvärr köpte jag bara tre nystan. Nu måste jag gå och shoppa ett till :tumup: Jag försöker skarva ihop allt till en enda lång korv och hoppas att det håller! :D
belinda skrev:Nu har jag på prov en lång korv i tvättmaskinen. Men jag funderar lite på hur man bäst syr ihop den sen? :hmm:
jag väntar på att nån har svar på detta - jag har också funderat. Och med vilket material??!! I länken såg jag att nån hade använt "naturgummi" och klistrat baksidan, det lät ju fantastiskt klokt, men vad är "naturgummi" och var hittar jag det? :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
puh: Jag tolkade det som ett ligg/sittunderlägg som de limmade i en spiral ovanpå, utan att titta efter en extra gång så jag kan ju komma ihåg fel.

Jag höll spiralen på höjden, som ett hjul, och så sydde jag uppifrån och ned om det låter begripligt. :hmm:
Jag tyckte också att det var svårt att komma på HUR de skulle sys ihop på bästa sätt.
Av puh
puppan skrev:puh: Jag tolkade det som ett ligg/sittunderlägg som de limmade i en spiral ovanpå, utan att titta efter en extra gång så jag kan ju komma ihåg fel.

Jag höll spiralen på höjden, som ett hjul, och så sydde jag uppifrån och ned om det låter begripligt. :hmm:
Jag tyckte också att det var svårt att komma på HUR de skulle sys ihop på bästa sätt.
Nej, puppan, jag begriper faktiskt inte :hmm: :wink:
från bloggen i TS skrev: "Elin said...
Hei! Vart så inspirert at eg berre måtte prøva med ein gong. Kjempefin ide! Men å sy det saman tok så veldig lang tid!
Så eg har gjort noko anna:
Eg har festa dobbeltsidig tape på ei papplate stor nok til å romma storleiken på sitteunderlaget. Så har eg "limt" fast spiralen med remsene på plata. Deretter pensla eg eit godt strøk med naturgummi (flaske kjøpt på Panduro) på den sida som vender opp. Når det tørka er det både limt saman OG det er vanntett på eine sida.
På den måten vart prosjekt "sitteunderlag" nett så kort og greit som eg ville det skulle vera - og resultatet vart kjempefint:-)
Ps. Om du har pensla for lite på er det berre å ta eit nytt strøk når det er tørt:"
Läste igen, det var ju från panduro, lurar lite på om det är sånt här:
Bild
fast det är ju bara för papper och hittar inte på panduro :hmm:
Användarens profilbild
Av Mosan
tass :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?