Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
kamalot skrev:Ah, smart! Lättare att vika snyggt än dra-på-lakan också kan jag tänka mig :tumup:
Men du har väl sett den klassiska instruktionsvideon på youtube för hur du viker dra-på-lakan 8)

Lättare att vika -samt att jag tror att det blir bättre passform än med dra-på-lakan :tumup:
Användarens profilbild
Av kamalot
puh skrev:
kamalot skrev:Ah, smart! Lättare att vika snyggt än dra-på-lakan också kan jag tänka mig :tumup:
Men du har väl sett den klassiska instruktionsvideon på youtube för hur du viker dra-på-lakan 8)

Lättare att vika -samt att jag tror att det blir bättre passform än med dra-på-lakan :tumup:
Japp, och jag har försökt vika likadant själv men det går ju inte :evil: :fnissa:
Användarens profilbild
Av MuuM
puh skrev:

Nej?
Av puh
MuuM skrev:
puh skrev:

Nej?
Här kommer den: http://www.youtube.com/watch?v=YHTyH2nuFAw 8) Kommer från den hät tråden som har mkt viktig info om lakan :this:
Användarens profilbild
Av MuuM
herilane skrev:
MuuM skrev:Den här, däremot, har jag sett. :-) http://www.youtube.com/watch?v=-df-Qq829fg
Och den funkar faktiskt - sedan min man såg videon viker han alla sina t-shirtar på det sättet. Det blir prydliga jämntjocka paket som är riktigt lättstaplade.
Jag måste lära mig det! Såg videon för flera år sen men har inte riktigt orkat ta den till mig.
Av herilane
Nu har jag sytt om två av våra lakan till kuvertlakan och jisses vilken förbättring! Tidigare fick jag i princip bädda om hela sängen varje morgon, för underlakanet var så skrynkligt och tilltrasslat. Nu ligger det kvar! Enastående! :vågen:
Av puh
herilane skrev:Nu har jag sytt om två av våra lakan till kuvertlakan och jisses vilken förbättring! Tidigare fick jag i princip bädda om hela sängen varje morgon, för underlakanet var så skrynkligt och tilltrasslat. Nu ligger det kvar! Enastående! :vågen:
Visst är det toppen :D
Av puh
MuuM skrev:
herilane skrev:
MuuM skrev:Den här, däremot, har jag sett. :-) http://www.youtube.com/watch?v=-df-Qq829fg
Och den funkar faktiskt - sedan min man såg videon viker han alla sina t-shirtar på det sättet. Det blir prydliga jämntjocka paket som är riktigt lättstaplade.
Jag måste lära mig det! Såg videon för flera år sen men har inte riktigt orkat ta den till mig.
Har försökt detta, gick så bra att vika, snyggt blev det också. Men praktiskt - nej. Tyckte det var svårt att rycka ut något mitt i högen när man vek på detta sätt. Allt blev bara en röra :roll:
Av herilane
puh skrev:
MuuM skrev:
herilane skrev:
Har försökt detta, gick så bra att vika, snyggt blev det också. Men praktiskt - nej. Tyckte det var svårt att rycka ut något mitt i högen när man vek på detta sätt. Allt blev bara en röra :roll:
Det problemet finns inte hos oss... mannen har en hög med identiska vita t-shirtar (används under jobbskjorta) och en hög med identiska svarta t-shirtar (används i alla andra sammanhang).
Användarens profilbild
Av verre
puh skrev:
MuuM skrev:
puh skrev:

Nej?
Här kommer den: http://www.youtube.com/watch?v=YHTyH2nuFAw 8) Kommer från den hät tråden som har mkt viktig info om lakan :this:

finns det folk som sitter och tänker ut sådant där :siishah:
Användarens profilbild
Av brisea
:lol: Oj, så mycket prydligare det ska bli här hemma nu efter att jag läst den här tråden: professionellt vikta dra-på-lakan, perfekta t-shirt fyrkanter, och hemsydda kuvertlakan som inte skrynklar sig :tumup: . Min man kommer inte att känna igen sig när han kommer hem från konferensen om två dagar
Tack Sjalbarn :vågen:
(Allvarligt, jag fick ett märkligt sug efter att gå upp till makens garderob och ta fram en t-shirt och testa, nu, mitt i natten :whut: . Kan man skylla på att man saknar honom alldeles galet mycket?)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?