Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
mimpen skrev:Hörrni, ni som har sytt såna här. Hur har ni sytt fast det stötdämpande fodret?
Jag tänkte sy in liggunderlag mellan två lager tyg, precis som i midjebältet på selar :tumup: .
Användarens profilbild
Av mimpen
Enid skrev:
mimpen skrev:Hörrni, ni som har sytt såna här. Hur har ni sytt fast det stötdämpande fodret?
Jag tänkte sy in liggunderlag mellan två lager tyg, precis som i midjebältet på selar :tumup: .
Man lägger liksom bara in vadderingen då? Man syr inte i den?
Av Enid
mimpen skrev:
Enid skrev:
Man lägger liksom bara in vadderingen då? Man syr inte i den?
Precis, den får ligga där mellan och eftersom liggunderlag är ganska styvt viker/snurrar den inte. Använder man skumgummi eller liknande behöver man nog fästa det, så är det i midjeband i alla fall (bärdonsnörd you bet! :wink: ).
Användarens profilbild
Av emindy
åh va bra!
Jag har tänkt sy mig en skolväska med plats för datorn, lite böcker, kollegeblock och annat.
Jag har en datorryggsäck men dels är facken knäppa på den och dels är den inte lika snygg som tyget jag fyndade på Ohlssons för några veckor sedan. Sedan dess har jag fyndat en gammal bag på second hand som jag skall sno axelrem och blixtlås ifrån. (den har dessutom fler breda band och ett brett spänne som blir perfekt till en mei-tai-hybrid...)
Men då skall jag alltså besöka det stället igen och se om de har liggunderlag också, eller kanske ÖB? Vart hittar man billiga liggunderlag egentligen?

Jag tänker mig att liggunderlag klipps till botten och sidorna på väskan så att det skyddar mot stötar från de hållen och stadgar upp väskan, plus att man har en platta som fackavdelare. Det blir visserligen en ganska styv väska men den blir också enhetlig och formfast
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har världens coolaste gröna tyg som jag fyndat på loppis, ett gammalt påslakan. Ska nog provsy en datorväska till mig när jag fått fatt på liggunderlag...
Användarens profilbild
Av binaem
Enid skrev:
Så gjorde jag
Användarens profilbild
Av emindy
Nu är jag äntligen nöjd/klar med min laptopväska. Det blev en riktig horslunga modell stor där jag rymmer allt jag bara kan bära plus lite till. Det finns dragkedjeförsett fack på utsidan för småsaker, två mer öppna på insidan för plånbok, kalender etc. En hake att hänga upp nycklarna på och en lös påse för att kunna plocka med strömkabeln om jag vill.
Bredvid datorn finns plats för en mapp på ena sidan och på andra sidan är huvudfacket där jag idag har matsäcken, tre böcker, halsduk och vantar, hårborste, vattenflaska, strömkabelpåsen och naturligtvis min stickning. Men det går fortfarande att stänga väskan 8)
Enda jag skall göra nu är att vaddera handtaget lite så det blir mer bekvämt. Och så skall jag fota såklart. :tumup:
Av Sia
emindy skrev:Nu är jag äntligen nöjd/klar med min laptopväska. Det blev en riktig horslunga modell stor där jag rymmer allt jag bara kan bära plus lite till. Det finns dragkedjeförsett fack på utsidan för småsaker, två mer öppna på insidan för plånbok, kalender etc. En hake att hänga upp nycklarna på och en lös påse för att kunna plocka med strömkabeln om jag vill.
Bredvid datorn finns plats för en mapp på ena sidan och på andra sidan är huvudfacket där jag idag har matsäcken, tre böcker, halsduk och vantar, hårborste, vattenflaska, strömkabelpåsen och naturligtvis min stickning. Men det går fortfarande att stänga väskan 8)
Enda jag skall göra nu är att vaddera handtaget lite så det blir mer bekvämt. Och så skall jag fota såklart. :tumup:
Du är säker på att det är en dataväska och inte en Hockeytrunk??
Ser fram emot bilderna och funderar på hur mycket jag måste ha plats för i min dataväska. :floet2:
Användarens profilbild
Av emindy
Sia skrev:
emindy skrev:Nu är jag äntligen nöjd/klar med min laptopväska. Det blev en riktig horslunga modell stor där jag rymmer allt jag bara kan bära plus lite till. Det finns dragkedjeförsett fack på utsidan för småsaker, två mer öppna på insidan för plånbok, kalender etc. En hake att hänga upp nycklarna på och en lös påse för att kunna plocka med strömkabeln om jag vill.
Du är säker på att det är en dataväska och inte en Hockeytrunk??
Ser fram emot bilderna och funderar på hur mycket jag måste ha plats för i min dataväska. :floet2:
Ja, alltså... handtagen och dragkedjan tog jag ju från en hockeytrunk... så det är sanningen smärtsamt nära!
Men jag vill bestämt hävda att min väska är snyggare iaf :D
Datorn är inte på sin plats men wtf, man kan inte tajma in allt jämt.
Bild
Bild

Botten och datorfacket är förresten gjorda av en billig yogamatta jag hade hemma och aldrig använt. Tunnare än liggunderlag men ändå väldigt stötdämpande.
Användarens profilbild
Av mimpen
emindy: Vad fin!

Men vad är det för material? Jag blir inte klok på materialfrågan. Jag vill ju sy i mina snygga bomullsmaterial. Men då tål de ju inte vatten. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?