Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag kan inte bestämma mig för vilka jag ska satsa på :roll: tänkte beställa tyg till ett par stycken, men behöver ju bestämma mig så jag vet hur mycket jag ska köpa.

Har du förresten mätt något på mönstren och fått någon uppfattning om storlekarna?
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Jag kan inte bestämma mig för vilka jag ska satsa på :roll: tänkte beställa tyg till ett par stycken, men behöver ju bestämma mig så jag vet hur mycket jag ska köpa.

Har du förresten mätt något på mönstren och fått någon uppfattning om storlekarna?
Det verkar stå i ingressen till varje beskrivning.
T ex sid 72:
Kangas (vik) 110 cm 2,6 m
musta puuvillakangas (svarta tyget) 90 cm x 50 cm
tukikangas (flisselin?) 90 cm x 40 cm
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Jag kan inte bestämma mig för vilka jag ska satsa på :roll: tänkte beställa tyg till ett par stycken, men behöver ju bestämma mig så jag vet hur mycket jag ska köpa.

Det verkar stå i ingressen till varje beskrivning.
T ex sid 72:
Kangas (vik) 110 cm 2,6 m
musta puuvillakangas (svarta tyget) 90 cm x 50 cm
tukikangas (flisselin?) 90 cm x 40 cm
Ja, hur mycket tyg det går åt på varje modell hajar jag, men jag måste ju ändå bestämma mig för vilka jag ska sy :lol:
Av Ponyo
På första sidan av mönsterdelen så står ett diagram över storlekar.
Det är med nöd och näppe som jag kommer kunna ha L.
Misstänker att jag kanske kommer få förlänga kjolen med 10 cm, för alla storlekar verkar vara för 160 cm
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:På första sidan av mönsterdelen så står ett diagram över storlekar.
Misstänker att jag kanske kommer få förlänga kjolen med 10 cm, för alla storlekar verkar vara för 160 cm
:fnissa: Japanskor är små.
Användarens profilbild
Av tweed
Ajaj, undrar hur mycket jag kommer behöva lägga ut mönstren, för det verkar ju inte direkt vara några jättetuttar inräknade :lol: Men på längden klarar jag mig 8)
Användarens profilbild
Av tweed
:Hahaa: Nu har jag kollat storlekstabellen. Jag klarar mig med 2cm på höftmåttet, på de andra ligger jag flera cm över. Fast midjemåttet kan ju inte spela så stor roll i de här modellerna, va? Undrar hur jag ska göra för att få till det med bystmåttet :hmm:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Ajaj, undrar hur mycket jag kommer behöva lägga ut mönstren, för det verkar ju inte direkt vara några jättetuttar inräknade :lol: Men på längden klarar jag mig 8)
Jag lär få lägga ut lite för brösten jag med :?
I normalfall så skulle mönstret vara perfekt, men de har vuxit lite på sistonde. :fnissa:
Användarens profilbild
Av tweed
JAg försökte mig på att rita av ett mönster ur boken i fredags, men oj vad det var mycket streck kors och tvärs. Dessutom är det flera linjer som är gemensamma för flera modeller, det blir ganska förvirrande. JAg får försöka ta tag i det någon gång när jag inte underhåller tvååring och lagar mat samtidigt :lol:
Av corona
Jenny med Emiliten skrev:Alltså, den där japanska *dräggel dräggel* :love:

Jag behöver inte fler mönster, jag behöver inte fler mönster, jag behöver inte fler mönster.

:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?