Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bowzee
Maddemoa skrev:
Bowzee skrev:Åh, vad svårt! Jag tror att jag ska konsultera svärmor lite, men det lutar nog emot en monsterruta. Det vet jag att jag kan iaf :)

Fast å andra sidan blir den kanske lite tråkig i bara vitt?
Jag vet inte riktigt hur mycket lila det kan bli i allt det vita? Kunde ju faktiskt köpt fler garner. :roll:
Jag har 150g multifärgat garn och 50g vitt. började med ett nystan multifärgat och har sedan gjort 2v vitt och 4varv multifärgat. Ser ok ut än så länge.
Hur långt har du kvar? Tänkte att man kunde kolla lite på din för att se hur det kan se ut :)
Ska kanske kolla upp var man kan köpa mer av mitt garn? :hmm:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Bowzee skrev:
Maddemoa skrev:
Bowzee skrev:Åh, vad svårt! Jag tror att jag ska konsultera svärmor lite, men det lutar nog emot en monsterruta. Det vet jag att jag kan iaf :)

Fast å andra sidan blir den kanske lite tråkig i bara vitt?
Jag vet inte riktigt hur mycket lila det kan bli i allt det vita? Kunde ju faktiskt köpt fler garner. :roll:
Jag har 150g multifärgat garn och 50g vitt. började med ett nystan multifärgat och har sedan gjort 2v vitt och 4varv multifärgat. Ser ok ut än så länge.
Hur långt har du kvar? Tänkte att man kunde kolla lite på din för att se hur det kan se ut :)
Ska kanske kolla upp var man kan köpa mer av mitt garn? :hmm:
Har ca 75g garn kvar. Börjar bli nervös för att den kommer att bli lite liten. Får väl köpa till något nystan isf. Kan ta kort när jag kommit lite längre just nu är det bara 2 vita ränder mellan det multifärgade (är inte helt nöjd med färgen men så går det när man låter sin 3åring välja garn :wink: )
Köpa mer av det lila borde inte vara något problem. Även om det inte blir samma färgbad. Det gäller bara att se till att du inte byter garn mitt i en lila rand.
Tänkte sätta ett tunnt bomullstyg på baksidan av filten sedan när den är klar.
Användarens profilbild
Av Bowzee
Maddemoa skrev:Har ca 75g garn kvar. Börjar bli nervös för att den kommer att bli lite liten. Får väl köpa till något nystan isf. Kan ta kort när jag kommit lite längre just nu är det bara 2 vita ränder mellan det multifärgade (är inte helt nöjd med färgen men så går det när man låter sin 3åring välja garn :wink: )
Köpa mer av det lila borde inte vara något problem. Även om det inte blir samma färgbad. Det gäller bara att se till att du inte byter garn mitt i en lila rand.
Tänkte sätta ett tunnt bomullstyg på baksidan av filten sedan när den är klar.
Nej, det var just det som gjorde att jag inte direkt tänkte på en monsterruta. De jag sett på nätet ser så "billiga" ut, för att folk gjort dem i rest-garner och bytt mitt i varven :?
Väntar ivrigt på bild :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Elflin skrev:Jag gör en gallerfilt med bara vanliga stolpar och en aning grövre virknål än jag annars skulle ha till garnet.
Fast jag behöver ett riktigt mönster eftersom jag fattar trögt :oops: :lol:
Nåja, jag började på en monsterruta. Har hunnit med tre varv änsålänge.
Tänkte också att jag kan ju alltid göra fler filtar. Nu när jag verkligen kan göra mormor-rutor kan jag ju snart avancera :D
Användarens profilbild
Av Elflin
Bowzee skrev:
Elflin skrev:Jag gör en gallerfilt med bara vanliga stolpar och en aning grövre virknål än jag annars skulle ha till garnet.
Tänkte också att jag kan ju alltid göra fler filtar. Nu när jag verkligen kan göra mormor-rutor kan jag ju snart avancera :D
:fnissa: "Lägg upp luftmaskor tills arb mäter XX cm (+3 m till första st), virka 1 st i 3:e m och fortsätt virka st tills arb är så lång som du vill ha det!"
Ser du, ett riktigt mönster! :lol:
Användarens profilbild
Av sarahlc
:notes: ska kanske virka monsterruta till bebisen :D :heart:

och annars tror jag att gellerfilter verkar enklare att virka än vågfilt, även om jag tror att du fixar båda galant. vågfiltarna kan ju bli enormt underbart fina! :loving:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Elflin skrev:
Bowzee skrev:
:fnissa: "Lägg upp luftmaskor tills arb mäter XX cm (+3 m till första st), virka 1 st i 3:e m och fortsätt virka st tills arb är så lång som du vill ha det!"
Ser du, ett riktigt mönster! :lol:
Men mormor-rutor är väl halvstolpar? Stolpar är lite mer avancerat? :hmm:
sarahlc skrev::notes: ska kanske virka monsterruta till bebisen :D :heart:

och annars tror jag att gellerfilter verkar enklare att virka än vågfilt, även om jag tror att du fixar båda galant. vågfiltarna kan ju bli enormt underbart fina! :loving:
Vågfiltarna är jääääättefina :love: Men jag vill nog ha en sån i lite fler färger. Just denna filten bli ju mest vit.
Får se om jag orkar göra denna klar, så kanske jag tar mig an en annan. :lol:

Till saken hör att jag inte virkat ett enda varv till. :hide: Johanna ville inte sova, och jag ville klippa i mina nya tyger :lol:
Användarens profilbild
Av Bowzee
:gaah: Trodde jag hade bemästrat det här med mormor-rutor, men det går ju inte. Antingen virkar jag för hårt eller för löst. Kvittar om jag har en stor eller liten virknål.
Nej, nu ger jag snart bort garnerna igen :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kan man göra jättemormorsrutan i typ eskimo eller liknande? Jag vill också göra en filt, men jag har nog inte tålamod nog att använda normaltjockt garn till ett så stort projekt. Den behöver ju bli mellan 80*80 och 90*90 cm...
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har precis påbörjat en gallerfilt i växtfärgat garn som jag fått av en släkting. Har inte virkat sedan jag gick skolan, men det går rätt bra. Virkar 3 varv med stolpar och luftmaskor och sedan 2 varv fasta maskor. Är riktigt kul, men det tar ett tag innan den kommer att vara klar.
Användarens profilbild
Av solkatten
Har påbörjat en gallerfilt men hur jag än gör och (som jag tror) följer mönstret så blir inte kanterna raka! De minskar för varje varv och tillslut kommer det ju se ut som en liten sjalett el dyl :hmm:
Vad gör jag för fel??!!
Hmm... man kanske borde börja på en stor mormorsruta ifall att... de bemästrar jag iaf! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tassar lite här eftersom jag köpt garn som förhoppningsvis ska bli en virkad bebisfilt till en kompis när det väl kommit hem till mig. Jag har ännu inte bestämt mönster, men funderar på snäckmönster...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?