Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

FruFant skrev:Puffar lite för den här tråden.

Vilka av ovan nämnda garner tycker ni är mjukast/lenast?
Jag har precis provat min stickade byxa av Madame Lutuss garn och jag tycker att den är lite väl stickig :(
Pinkgreens merinoull!!!
Men de har lagt ner så det kanske inte är sålätt att få tag på sånt...

Ecoullen är inte så kliig...

Visjögarn har jag handledavärmare i och tycker inte att det kliar.
Lägger också till

- M&K Eco babyull
- M&K Ecoull
- Dropps eskimo, det blir dock rätt tjocka byxor
- Svarta fåret Julia
- Minimundus ullgarn (Madame Lutuss KRAV)
- Lima från hjertegarn
- Ullgarnet från Pink green, merinorull
- Schachenmayr nomotta "Ecologico Color"
- Järbo garn "Gästrike" 1 tr: naturfärger, inte supermjukt men mjuknar med användning, stickor 2 med dubbelt garn för den som vill göra tunna byxor, smidiga långbenta (för den stickvane)
- Freedom Spirit
- Freedom
- Tove från Sandnes
- Fritidsgarn Sandnes? (som Tove men tjockare dock lite sticksigt tycker jag men tovar bra)
- Visjögarn från Östergötlands ullspinneri
- Tvåtrådigt ullgarn, vanligt som köps på härva. kan vara lite stickigt så gör gärna muddarna i något mindre kliigt...
-Hjertegarn Incawool, filtar sig på en gång och suger i sig lanolin. Tvättas dock separat första gångerna om man har stickat i en stark färg eftersom det släpper ifrån sig mycket överskottsfärg.
-DROPS Alaska
-Harpun Jakobsdal
Är det någon som testat att sticka ullisar av sånt där förgarn? Jag tänkte jag skulle testa då jag har en del sånt liggande. Det tovar ju bra.
Asereht skrev:Är det någon som testat att sticka ullisar av sånt där förgarn? Jag tänkte jag skulle testa då jag har en del sånt liggande. Det tovar ju bra.
jag har stickat annat av det och skulle nog använda dubbel tråd. Det är nog suveränt till natt-ullisar!
ellla skrev:
Asereht skrev:Är det någon som testat att sticka ullisar av sånt där förgarn? Jag tänkte jag skulle testa då jag har en del sånt liggande. Det tovar ju bra.
jag har stickat annat av det och skulle nog använda dubbel tråd. Det är nog suveränt till natt-ullisar!
Funkar jättebra, dubbel tråd ska du nog använda. Dra inte för hårt i den bara för då går den av.
Låter bra, jag ska testa. Jag har två varianter ett väldigt löst och fluffigt flerfärgat och ett som är mkt kraftigare som jag tvivlar på att man behöver dubblera då det inte dras av i första taget. Får testa mig fram. Bra nattullisar är ju bra att ha.

Tänkte sticka det fluffiga tillsammans med ett tunt tvåtrådigt garn, har sett mönster på andra plagg som stickats så och då får man ju en starkare tråd som håller samman det hela. :)
Asereht skrev:Låter bra, jag ska testa. Jag har två varianter ett väldigt löst och fluffigt flerfärgat och ett som är mkt kraftigare som jag tvivlar på att man behöver dubblera då det inte dras av i första taget. Får testa mig fram. Bra nattullisar är ju bra att ha.

Tänkte sticka det fluffiga tillsammans med ett tunt tvåtrådigt garn, har sett mönster på andra plagg som stickats så och då får man ju en starkare tråd som håller samman det hela. :)

smart!! :tumup:
Jag tror att Lucca från BC Garn (?) är bra till ullbyxor. Jag har visserligen inte stickat i det men väl i Lucca Fino och det är helt fantastiskt mjukt. Det är ganska tunt dock, Lucca är tjockare (nr 4 tror jag rekommenderas). Eller dubbla trådar Fino. Det är så mjukt att man kan ha det direkt mot huden och jag är väldigt känslig för kli.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?