Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Nettan skrev:Kul med fler som spinner.
Jag lägger ullen i varmt (kanske 40-50 grader) vatten och låter det ligga en kvart eller så. Sedan byts vattnet mot nytt rent likavarmt vatten. Gör detta några gånger så ullen blir ganaka ren.
Det går ganska snabbt att få ullen torr om man lägger ett tunnt lager på handduk och sedan rullar ihop och kramar ordentligt. Sedan på galler, gärna över värme.

Tycker att helt otvättad ull är ganska äcklig att hantera vid kardor/spinnrock/slända, blir en tjock hinna med klet snabbt.
Tack det låter som en metod som passar mig bra :D

Jag har aldrig spunnit förr men har velat prova det länge så nu ska det bli av, vet bara inte om jag ska välja spinnrock eller slända....
Av Nettan
Varför inte prova slända först och sedan ta spinnrocken.
Spinner nästan allt på spinnrocken nu men ibland åker sländorna fram för de är så behändiga att ha med.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Nettan skrev:Varför inte prova slända först och sedan ta spinnrocken.
Spinner nästan allt på spinnrocken nu men ibland åker sländorna fram för de är så behändiga att ha med.
Jo jag har nog tänk göra så, men kan man spinna lika stor mängd på sländan eller tar det mycket längre tid?
Av Nettan
Det går lite långsammare men man har bättre kontroll på ullen, det är lätt att stoppa om man märker att det blir lite fel. Med rocken svichar det bara till och så får man leta efter trådändan och trä om.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Okej, så det är bra att börja lära sig med sländan :D Jag tror det blir så, jag vet ju inte ens hur en spinnrock fungerar än :lol:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?