Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sagogrynet
JennyB73 skrev:
Kaja skrev:Snyggt! Mamma uppmärksammade mig på att svenska landslaget har snygga virkade mössor! Funderar på om man kan göra sådana själv kanske??
Finns mönster på svt:s hemsida! De är verkligen supersnygga!
Var finns svt:s mönster? kan inte hitta det på deras sida...
Användarens profilbild
Av linafelicia
sagogrynet skrev:
JennyB73 skrev:
Kaja skrev:Snyggt! Mamma uppmärksammade mig på att svenska landslaget har snygga virkade mössor! Funderar på om man kan göra sådana själv kanske??
Jag hittar det inte heller på SVT men däremot på aftonbladet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6646213.ab
Användarens profilbild
Av He.ma
Precis det mönstret är det som jag fick av min syster :) men jag har inte följt randningen utan gjort på fri hand. Virkade en till mig själv oxå som jag ännu inte fotat. Dom går snabbt att virka även fast jag virkat med nr 6 :wink:
Av Britt
Precis den är det jag gjort :D ! Mönstret fanns i lokaltidningen förra helgen. Tre stycken har det blivit. Man gör lätt en på en kväll. Men inte blir de som på bilden :hmm: . Mina blir liksom tjockare och kortare. Visserligen har jag ett annat garn, men ändå? Vad kan det bero på? Virkar man för hårt då? Den jag gjort till Cecilia fungerar nu som hundbädd åt gosedjuret...
Användarens profilbild
Av linafelicia
Britt skrev:Precis den är det jag gjort :D ! Mönstret fanns i lokaltidningen förra helgen. Tre stycken har det blivit. Man gör lätt en på en kväll. Men inte blir de som på bilden :hmm: . Mina blir liksom tjockare och kortare. Visserligen har jag ett annat garn, men ändå? Vad kan det bero på? Virkar man för hårt då? Den jag gjort till Cecilia fungerar nu som hundbädd åt gosedjuret...
Jag gissar att det beror på precis det du skriver, att du har ett annat garn och kanske även att du virkar för hårt. Testa att ta en större virknål eller så får man helt enkelt göra fler varv och eventuellt färre maskor om mössan blir för bred.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
linafelicia skrev:
sagogrynet skrev:
JennyB73 skrev:
Jag hittar det inte heller på SVT men däremot på aftonbladet...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6646213.ab
Tack! :D
Användarens profilbild
Av Anna
Hur är den i storlek den där mössan? Hugo vill nödvändigtvis ha en, jag har till och med köpt garn men ännu inte hittat någon som kan virka den. Kan man lära sig snabbt tro? Hur lång tid tar det att virka en mössa om man redan kan virka?

och hur mycket går det år, jag köpte en av var färg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?