Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nakum
kvarnvik skrev:
nakum skrev:Jag hade tänkt hoppa just den här gången, men ska de vara i älvsjö kommer jag nog! :vågen: Mycket kortare resväg för mig då.
Det var värst vad ni Stockholmare var bekväma då? :wink:
Jag hoppas att vi kommer iväg glis, har du förhandlat än? Jag har fått ok här hemma iaf :D (Men med hela januari uppbokad på jakt så har han ju inte så mycket att säga till om heller 8) )
Haha. Det som tog emot var att jag ville nog helst gå utan barn den här gången. Och jag har faktiskt aldrig varit borta från Thor ännu (mer än en kvart kanske) och vill ha nära hem... :oops: :hide:
Användarens profilbild
Av Lojse
Glis. hon bor en bit utanför jkpg och hon är redigt hantverksgalen, så det vore kul att få upp henne faktiskt, har ni möjlighet att ta med henne så kan jag faktiskt höra om hon kan/vill... :D
Låter ju lovande med andra lokaler, avståndet kvittar. J får nog hänga med, men tösen få allt stanna hemma, vill ju hinna titta på saker och inte bara leta efter barn och säga rör inte, rör inte (hon e över allt och ingen stans just nu, samt har lååånga fingrar)
Måste kolla in mönster så jag vet hur mycket tyg o dyl man kan tänkas vilja bära med hem.
zandrama skrev:
jenn79 skrev:
Ms Morrison skrev:
Jenny med Emiliten skrev:
zandrama skrev:Kistamässan har ju rätt kasst om parkeringar, så jag förstår att du blev irriteradd. Vad det gäller kö för att komma in kan jag rekommendera att vara där redan vid 10, det var vi sist och det var ingen kö alls. Den här gången kommer jag inte kunna vara där innan 14 om jag vill vara barnfri, jag gissar att det blir värre då. :?
Tvärtom, är min erfarenhet, folk hängde på låset 10.00, sjukt mycket folk, men efter någon timme så där hade det tunnats ut. Den stora missen för oss som inte ville hänga på Antikmässan var att Antikmässan var samtidigt, man fick alltså trängas med Antikmässebesökare :-(

Det var värt besväret att få träffa er ni som var där! :-)
Fast nu ska jag jobba så jag hoppar den här gången. Ha så kul!
Men Jenny, vem ska jag nu gå med :( :meddelar maken vad han har att vänta:
Med mig kan du gå med :heart:
Och mig! (Jag har iofs antagligen en till kompis och en syster med, men det spelar ju ingen roll. 8) )
:heart:
jenn79 skrev:Jag vill gå :vågen:

Men muttrar om att jag får så lång resväg :wink:
:iagree:
Jag har inte bestämt mig, men det är nog inte helt omöjligt. Vi är ett gäng som träffas och har stor härlig syträff torsdag-söndag bara några veckor innan dock och det är väl ev det som kan bromsa mig. Jag lär säkert inte bestämma mig förrän i sista minuten som vanligt ;-)
Vad är detta för något spännande? Har aldrig varit på något liknande, och eftersom det inträffar på en helg, och dessutom strax innan min födelsedag 8) så kanske man kan få maken att köra mig. Det handlar ju bara om ca 57 mil. :lol:

Kan någon berätta vad man gör där? Det låter superkul ju :)
Syfestivalen brukar gå av stapeln två gånger/år numera. Från början handlade det nog mest om sömnad, men numera är det väldans mycket scrapbooking (till frustration för många) och annat pyssel. Så eg borde mässan/festivalen heta Syoch pysselfestival eller liknande ;-). Man kan gå på olika workshops, får chansen att prova en massa olika maskiner om man går och funderar på nyinköp och så brukar det finns en del mönster och tyger att köpa. Inte så mkt men mer och mer igen tror jag. I höstas fanns JNYdesign på plats liksom Mjuka Tyger, Nea Nobelle, Svenska Mönster, E-slöjd, MG-tyger m fl. Jag vet inte hur det ser ut nu i vår och så himla mkt billigare brukar det inte vara, men man slipper porto t ex. Och så får man möjligheten att träffa en massa likasinnade så klart!
Bowzee skrev:Vad är detta för något spännande? Har aldrig varit på något liknande, och eftersom det inträffar på en helg, och dessutom strax innan min födelsedag 8) så kanske man kan få maken att köra mig. Det handlar ju bara om ca 57 mil. :lol:

Kan någon berätta vad man gör där? Det låter superkul ju :)
[quote="Marine78"]Syfestivalen brukar gå av stapeln två gånger/år numera. Från början handlade det nog mest om sömnad, men numera är det väldans mycket scrapbooking (till frustration för många) och annat pyssel. Så eg borde mässan/festivalen heta Syoch pysselfestival eller liknande ;-). Man kan gå på olika workshops, får chansen att prova en massa olika maskiner om man går och funderar på nyinköp och så brukar det finns en del mönster och tyger att köpa. Inte så mkt men mer och mer igen tror jag. I höstas fanns JNYdesign på plats liksom Mjuka Tyger, Nea Nobelle, Svenska Mönster, E-slöjd, MG-tyger m fl. Jag vet inte hur det ser ut nu i vår och så himla mkt billigare brukar det inte vara, men man slipper porto t ex. Och så får man möjligheten att träffa en massa likasinnade så klart!

Det låter ju kul oavsett :D
Det hade varit kul om man kunde köpa lite tyger på plats, för mjukatyger har jag hört inte är så bra att beställa från, kul om man kan handla direkt isf. :)
Ska absolut prata med maken om det :D
Vilken dag är den bästa att gå? Jag tänkte att man kanske kunde köra upp tidigt på lördagen och hem på kvällen :hmm:
Blir dyrt med hotell eller så. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Bowzee skrev:
Marine78 skrev:Syfestivalen brukar gå av stapeln två gånger/år numera. Från början handlade det nog mest om sömnad, men numera är det väldans mycket scrapbooking (till frustration för många) och annat pyssel. Så eg borde mässan/festivalen heta Syoch pysselfestival eller liknande ;-). Man kan gå på olika workshops, får chansen att prova en massa olika maskiner om man går och funderar på nyinköp och så brukar det finns en del mönster och tyger att köpa. Inte så mkt men mer och mer igen tror jag. I höstas fanns JNYdesign på plats liksom Mjuka Tyger, Nea Nobelle, Svenska Mönster, E-slöjd, MG-tyger m fl. Jag vet inte hur det ser ut nu i vår och så himla mkt billigare brukar det inte vara, men man slipper porto t ex. Och så får man möjligheten att träffa en massa likasinnade så klart!

Det låter ju kul oavsett :D
Det hade varit kul om man kunde köpa lite tyger på plats, för mjukatyger har jag hört inte är så bra att beställa från, kul om man kan handla direkt isf. :)
Ska absolut prata med maken om det :D
Vilken dag är den bästa att gå? Jag tänkte att man kanske kunde köra upp tidigt på lördagen och hem på kvällen :hmm:
Blir dyrt med hotell eller så. :roll:
Till hösten är det i Borås också, lite mindre mässa men lite närmre :D
kvarnvik skrev:Till hösten är det i Borås också, lite mindre mässa men lite närmre :D
Aha. Då får jag kanske kolla det ist. (Tror ändå inte maken skulle vara så nyfiken :roll: ) Finns det någon sida man kan hitta nyheter osv om dessa mässor, eller det är bara lokal-nyheter sas?
Fast till hösten har jag en nyfödd ju. :hmm: Får klura vidare :D
mammagumman skrev:Jag kommer definitivt åka och vara där kl 10 och hänga på låset. Var där första gången i höstas och tyckte det var jättetrevligt. Hade med mig 5-åringen som pysslade loss med en massa roliga saker. :tumup:
Åh, vad trevligt! Jag tänkte åka utan barn denna gång, så att jag får gå runt i lugn och ro. :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?