- fre jul 24, 2009 23:01
melon skrev:Så sant, så sant, och overallen var ju som en ballong innan jag sydde i resår i midjan på denkvarnvik skrev:Där knäckte du den frågan, en overall behöver ju vara lite större är en klänning.melon skrev:Fast det knepiga är att det är typ samma grundmönster, fast just klänningen är då lite mer utställd variant på det vanliga överdelsmönstretkvarnvik skrev:Det är ju ännu märkligare. De är inte konsekventa i sitt konstiga mönsterritande.melon skrev:Men den orangea fleeceoverallen jag sydde till henne i vintras (Hon hade den när vi stickade hos glis i julas, tror jag) är också därifrån, den var visserligen stor, men inte SÅ stor. Vet inte vilken storlek jag sydde då, men då var hon ju betydligt mindre ocksåkvarnvik skrev:melon skrev:Och det där är strl 62??62 utan sömsmån![]()
Förlåt
Allvarligt, mejla dem! Det KAN inte finnas en godtagbar anledning till detta. Jo, kanske att de har 10 cms sömsmån på sina mönster.Det är verkligen knäppt! Jag förstår inte hur de kan sälja såna mönster. Har de ens sytt upp sina modeller och provat på riktiga barn?
![]()
Jag kommer ihåg fleeceoverallen, den satt ju fint!