Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Och det där är strl 62?? :Hahaa: :Hahaa: Förlåt

Allvarligt, mejla dem! Det KAN inte finnas en godtagbar anledning till detta. Jo, kanske att de har 10 cms sömsmån på sina mönster. :roll:
62 utan sömsmån :roll:
:shock: Det är verkligen knäppt! Jag förstår inte hur de kan sälja såna mönster. Har de ens sytt upp sina modeller och provat på riktiga barn?
Men den orangea fleeceoverallen jag sydde till henne i vintras (Hon hade den när vi stickade hos glis i julas, tror jag) är också därifrån, den var visserligen stor, men inte SÅ stor. Vet inte vilken storlek jag sydde då, men då var hon ju betydligt mindre också :roll:
Det är ju ännu märkligare. De är inte konsekventa i sitt konstiga mönsterritande. :?
Jag kommer ihåg fleeceoverallen, den satt ju fint!
Fast det knepiga är att det är typ samma grundmönster, fast just klänningen är då lite mer utställd variant på det vanliga överdelsmönstret :roll:
Där knäckte du den frågan, en overall behöver ju vara lite större är en klänning.
Så sant, så sant, och overallen var ju som en ballong innan jag sydde i resår i midjan på den :fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Och det där är strl 62?? :Hahaa: :Hahaa: Förlåt

Allvarligt, mejla dem! Det KAN inte finnas en godtagbar anledning till detta. Jo, kanske att de har 10 cms sömsmån på sina mönster. :roll:
62 utan sömsmån :roll:
:shock: Det är verkligen knäppt! Jag förstår inte hur de kan sälja såna mönster. Har de ens sytt upp sina modeller och provat på riktiga barn?
Men den orangea fleeceoverallen jag sydde till henne i vintras (Hon hade den när vi stickade hos glis i julas, tror jag) är också därifrån, den var visserligen stor, men inte SÅ stor. Vet inte vilken storlek jag sydde då, men då var hon ju betydligt mindre också :roll:
Det är ju ännu märkligare. De är inte konsekventa i sitt konstiga mönsterritande. :?
Jag kommer ihåg fleeceoverallen, den satt ju fint!
Fast det knepiga är att det är typ samma grundmönster, fast just klänningen är då lite mer utställd variant på det vanliga överdelsmönstret :roll:
Där knäckte du den frågan, en overall behöver ju vara lite större är en klänning.
Så sant, så sant, och overallen var ju som en ballong innan jag sydde i resår i midjan på den :fnissa:
:fnissa:
Av Marine78
Storlekarna är lustiga ja! Samtliga mönster är väldigt stora i storlek. Jag har alltid gått ner 1-2 storlekar och tar inte till någon sömsmån på bredden, däremot på "längden". Jag är väl knas på den punkten att jag faktiskt gillar deras raglanärm, fast å andra sidan har jag ju till sut gjort om de flesta mönster så det inte är så mkt som återstår av grundmönstret i slutändan ;-)
Användarens profilbild
Av tweed
Uppdatering. Jakten på den perfekta raglantunikan går vidare. Jag tog ett mönster i en ottobre som bara fanns ner till strl 92 och minskade det med 1cm på mitten och kortade av på längden och ärmarna och nu tror jag att det börjar likna nåt :app: Jag tror att det kan vara dags att klippa till tunikan i det "riktiga" tyget :D
Bild
Användarens profilbild
Av lingonben
kvarnvik skrev:Uppdatering. Jakten på den perfekta raglantunikan går vidare. Jag tog ett mönster i en ottobre som bara fanns ner till strl 92 och minskade det med 1cm på mitten och kortade av på längden och ärmarna och nu tror jag att det börjar likna nåt :app: Jag tror att det kan vara dags att klippa till tunikan i det "riktiga" tyget :D
Bild
Vilken söt prick! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?