Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Puffar den här tråden lite, för jag håller på och kontaktar några som är duktiga på vävning.

Förlåt TS om jag trådkapar för mycket, säg till så startar jag en egen tråd! :tumup:

Behöver lite tips på hur och vad jag ska fråga? De har troligtvis inte vävt någon bärsjal tidigare, utan det är nog mest dukar, gardiner och liknande.
Användarens profilbild
Av Ashe
JinxLinda skrev:Puffar den här tråden lite, för jag håller på och kontaktar några som är duktiga på vävning.

Förlåt TS om jag trådkapar för mycket, säg till så startar jag en egen tråd! :tumup:

Behöver lite tips på hur och vad jag ska fråga? De har troligtvis inte vävt någon bärsjal tidigare, utan det är nog mest dukar, gardiner och liknande.

Det är ingen fara. Bara bra att hålla liv i tråden. :)
Dela gärna med dig om hur det går och vad dom säger.
Jag har också bara vävt dukar, mattor och lite bildväv. Jag vet inte riktigt vad man ska fråga.
Har du någon erfarenhet alls av att väva?
Om inte så är det nog bra att få hjälp med att mäta upp varpen, skeda och solva och räkna ut hur man ska göra mönstret. Synd att jag inte går i skolan längre så jag kan få hjälp där. :roll:
Av Jinxan
Ashe skrev:
JinxLinda skrev:Puffar den här tråden lite, för jag håller på och kontaktar några som är duktiga på vävning.

Jag har också bara vävt dukar, mattor och lite bildväv. Jag vet inte riktigt vad man ska fråga.
Om inte så är det nog bra att få hjälp med att mäta upp varpen, skeda och solva och räkna ut hur man ska göra mönstret. Synd att jag inte går i skolan längre så jag kan få hjälp där. :roll:
Jag har bara vävt ett par mattor typ, men nu först tänkte jag höra om de kan väva en sjal åt mig ;) Så jag kan få spana lite hur de gör och så. Sen tänkte jag väl försöka mig på att fixa mammas vävstol så att jag kanske kan väva i den :D
Användarens profilbild
Av Ashe
JinxLinda skrev:
Ashe skrev:

Jag har bara vävt ett par mattor typ, men nu först tänkte jag höra om de kan väva en sjal åt mig ;) Så jag kan få spana lite hur de gör och så. Sen tänkte jag väl försöka mig på att fixa mammas vävstol så att jag kanske kan väva i den :D
Ja, men vad smart. :) Jag har ingen vävstol heller, så det får nog dröja innan det blir någonting vävt för min del.
Av Jinxan
melon skrev:Jag har precis fått mig en vävstol idag :vågen: 90 bred så det skulle ju gå att väva en sjal i den. :app:
:app:
Användarens profilbild
Av Ashe
melon skrev:Jag har precis fått mig en vävstol idag :vågen: 90 bred så det skulle ju gå att väva en sjal i den. :app:
Åh, vad bra! Grattis
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Ett tips för att få rätt täthet på väven är att räkna trådar på en sjal man har och som man gillar. Räkna med hjälp av nålar på tex 10x10 cm, både i inslags och varpriktning. Sen får man försöka hitta ett garn som är motsvarande grovt. Man kan ju kolla bindningen också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?