Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Det går dåligt med handsittningen här :roll: Men jag avvaktar lite tills jag vet lite om fraktkostnaden :D
Användarens profilbild
Av thanisa
mist skrev:Okej, jag ät trögast i universum, är en meter och en yard samma sak?
Nej, en yard är 91,44 cm men det är inte så långt från en meter.
En yard är 3 foot. jag ska kolla om foten skiljer något mellan england och usa, den svenska foten vet jag att är lite annorlunda. Men i runda slänger så är det strax över 90 cm.
Användarens profilbild
Av teres
Ingen aning om hur mycket en amerikansk fot är men man brukar tala om inch (2,53cm), halvyard /18 inch ca 45cm och yards/36inch (ca 90, eller då 91) när man köper tyg från usa. Vill du ha 1m måste du då köpa 39 7/8 inch, vilket jag inte tror någon går med på att skära till. Oftast är det hel och halvyards som gäller, vissa affärer är så hyggliga att de säljer per inch.

Ett annat tygmått är fatquarter; FQ. Då tar man en yard bomullstyg, oftast på 110cm bredd och delar på fyra genom att dela mitt på längden och mitt på bredden.
Thinquarters är en yard tyg delat på fyra genom att man bara delar på längden.

Ännu besvärligare blir det när man efterfrågar tjockleken och får svaret i ounce, (28,35g) :whut:

Så nu har du fått veta mycket mer om ämnet än du visste du behövde :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Nu har jag fått svar om frakten..kostnaden för frakten per yard blir ca 40:-, så totalt för tyg + frakt räkna 100:-/ yard så är det lite tilltaget..blir antagligen några kronor mindre :) Det som tillkommer på det är frakten till er från mig & ev. tull + moms. R brukar vara schysst & skriva ner värdet på beställningen rejält så det blir inte så dyrt per person :) Men för att ge ett hum om vad det rör sig om så räknat på det faktiska värdet ca 30:-/yard i tull + moms.

Så totalt MAX 130:-/yard + Sverigefrakt, men billigare är troligare..bara så ni kontrollfreaks har koll :wink:

R har förlängt databasens öppethållande så den stänger den 14/5 istället för idag så ni har några dagar till att fundera på :wink:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Knuffar lite..Ni som har beställt får gärna bekräfta att ni fortfarande är intresserade nu när det finns lite mer prisinfo :)
Användarens profilbild
Av melon
Shuna76 skrev:Knuffar lite..Ni som har beställt får gärna bekräfta att ni fortfarande är intresserade nu när det finns lite mer prisinfo :)

Jag vill fortfarande ha! Jag vill ha 2 meter, tror jag sa mindre sist. Är det OK?

Mvh Kristin
Användarens profilbild
Av Shuna76
2 meter eller 2 yard? :wink: Naturligtvis går det bra :)
Användarens profilbild
Av melon
Shuna76 skrev:2 meter eller 2 yard? :wink: Naturligtvis går det bra :)
Hihi jag trodde jag skickade PM. 2 yard såklart. Dante kryper runti knät så jag är lite disktraherad.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Knuffar lite här & börjar skicka ut PM medan jag ändå sitter här med liten sjukling.
Användarens profilbild
Av Shuna76
En del av er har betalat, men jag påminner lite här ändå :)
Användarens profilbild
Av Shuna76
Så, nu är tyget betalt :) Nu är det bara att vänta på att det ska tryckas..
Användarens profilbild
Av melon
Shuna76 skrev:Så, nu är tyget betalt :) Nu är det bara att vänta på att det ska tryckas..
:vågen: Hur många yards har vi beställt ihop?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?