Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Oj vilka tråkiga kommentarer.. hade iofs en äldre person sagt redig till mig hade jag tagit det som en komplimang, men någon i min ålder så är det snarast en förolämpning.

Men kan det inte vara lite så att om man känner för att yttra en sådan kommentar så är man antingen sotis på att någon annan kan/hinner pyssla eller så får man lite mindrevärdeskomplex? Vissa människor reagerar ju då med att bli lite snäsiga för att de känner sig illa till mods, du bryter stereotypen kanske?

Hur som helst, är inne i denna tråden dagligen och blir alldeles sjuk på alla projekt och skaparglädje :loving: Fast det gör mig ändå lycklig att det finns så mycket därute och så blir jag inspirerad... dock skapar det en smula känsla av otillräcklighet hos mig... Fast håller nu på med att starta upp symaskinen så kanske jag kommer igång med skapandet igen :-) haha så får jag väl oxå bli kallad redig sen ;-)

Ta inte åt dig var nog det jag ville skriva eg, när en annan person kommer med en syrlig kommentar så är det oftast riktat inåt mot sig själv än till mottagaren!
Håller med dig, kreativa är vi inte "duktiga" som i "hur orkar du på ett avunsjukt sätt". Men vi är bra på det vi gör ;-). Jag har faktiskt inte stött på någon avundsjuka eller så (eller också har jag bara blundat för den), men många undrar så klart hur man hinner med tre småbarn, 75% jobb och allt annat som skall hinnas med. Då kontrar jag alltid med frågan: "Vad gör du på kvällarna när allt annat är gjort? Tittar på TV?" Ja, blir ju allt som oftast svaret. Väldans många lägger ju kanske 2-3 timmar/kväll på att hänga framför tv:n/datorn eller liknande, medan jag i stället kopplar av med min hobby: att sy. Att sedan min hobby är förknippat med jobb eller duktighet för andra kan ju inte jag rå för. Jag väljer att lägga min fria tid på ngt kreativt jag älskar som också kan finansiera hobbyn i sig själv lite.
Och så kan man ju faktiskt kontra med att i stället för att då och då lägga timmar på att springa på stan och leta kläder så kan man skapa dem själv. Kanske få förunnat, men jag skattar mig lycklig som har fått den gåvan att ha lätt för sömnad.
Och så till sist: jag prioriterar ner att ha ett skinande rent hem. Tycker det är viktigare att få lägga tid på min hobby som gör att jag mår bra, än att skrubba ihjäl mig i hemmets alla vrår som ger en högst tillfällig tillfredsställelse, om ngn alls ;-)

Jag äääääälskar att sy :heart:
4ungar skrev:det är ju kul :vågen: att pyssla, andra är bra på andra saker eller hur :wink:
Jamen precis! Jag kan vara TOKAVUNDSJUK på de som har ett kliniskt rent hem. För jag lägger den "lediga tid" jag har på att sy i stället för att städa. Jo, jag har en miniminivå som jag i alla fall försöker hålla mig över.

Alla har ju trots allt ungefär lika mycket tid att röra sig med (typ 24 timmar på ett dygn, i runda slängar... 8) ) och sedan får man själv välja vad man ska göra med sin tid. Lagar man snabbmakaroner och Mamma Scans köttbullar som mat till barnen så kanske man har tid att gosa och läsa en bok med dem. Skippar man städningen så kanske man har tid att träna eller sy en tröja. Låter man bli tv:n så kanske man hinner med ett bull-bak i stället. Det handlar om prioriteringar helt enkelt.
Kaja skrev:
4ungar skrev:det är ju kul :vågen: att pyssla, andra är bra på andra saker eller hur :wink:
Jamen precis! Jag kan vara TOKAVUNDSJUK på de som har ett kliniskt rent hem. För jag lägger den "lediga tid" jag har på att sy i stället för att städa. Jo, jag har en miniminivå som jag i alla fall försöker hålla mig över.

Alla har ju trots allt ungefär lika mycket tid att röra sig med (typ 24 timmar på ett dygn, i runda slängar... 8) ) och sedan får man själv välja vad man ska göra med sin tid. Lagar man snabbmakaroner och Mamma Scans köttbullar som mat till barnen så kanske man har tid att gosa och läsa en bok med dem. Skippar man städningen så kanske man har tid att träna eller sy en tröja. Låter man bli tv:n så kanske man hinner med ett bull-bak i stället. Det handlar om prioriteringar helt enkelt.
precis :app: barn o pyssel, sen städ :rock: japp känner ibland när man är hos andra att jag borde bli mer städig av mig men nej det kan jag bli när barnen flyttat det går så fort tills de försvinner :roll: den äldsta blir snart 16 :shock: 4 år till typ sen by by :purskis:
Men pyssla är ju kul!:) Längtar tills min ettåring kan pyssla med mig. Nu förstör hon mest, eller är i vägen. Men jag väntar snällt och hoppas att hon kommer att tycka om att pyssla med mig, då ska vi köpa massa pyssel!

Men jag förstår att du inte vill bli kallad redig när du leker med dina barn. Visst ibland kan det vara en komplimang, men oftast inte. Jag har oftast hört "så duktig orkar inte jag vara" när jag berättar att jag lagar barnmaten själv, eller "vad duktig du är, jag är för lat för det" om tygblöjorna. Eller när man hinner baka, sy, virka är det alltid någon som tycker att man är "duktig" som hinner med... Det låter nästan som om man gör fel när man gör saker som man själv gillar...
knutschen_lee@hotmail.com skrev: Jag har oftast hört "så duktig orkar inte jag vara" när jag berättar att jag lagar barnmaten själv, eller "vad duktig du är, jag är för lat för det" om tygblöjorna. Eller när man hinner baka, sy, virka är det alltid någon som tycker att man är "duktig" som hinner med... Det låter nästan som om man gör fel när man gör saker som man själv gillar...
Jag brukar tänka på pengarna och miljön man sparar genom att laga barnmat, tvätta tygisarna och baka eget bröd. Dessutom är det ju kul och barn brukar gilla att vara med! Pengarna man sparar kan man ju lägga på mer garn, fint tyg och slippa skola in på dagis dagen efter ettårskalaset... Alla prioriterar vi ju olika! För en del är det viktigare med ett Ajax-skinande hem, medan jag blundar för stöket och försöker leva ut min kreativitet (fast jag tycker om att ha städat, bara inte att städa... :roll: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?