Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur mycket tantvarning är det att brodera korstygn?

Nä, vadå? det är väl urcoolt med korstygn!
45
71%
Stickning och virkning är trendigt, du är way off!
8
13%
Lika töntigt tantigt som Allers och Hemmets Veckotidning.
8
13%
Du är mer tant än min gamla mormorsmor, har du hårknut och rulator också?
2
3%
Användarens profilbild
Av Fryle
Sia skrev:
Nebban skrev:Jag skulle brodera dagarna i ända om jag visste vad jag skulle ha grejerna till sen.
Juldukar är väl det som blir använt av det jag broderat.
Så kör hårt! :tumup:
Det här ska bli en tavla, ett porträtt av min syster och hennes katt som hon ska få i födelsedagspresent.
Jag skulle inte heller broderat om det inte var någon mening med det, vi har lassvis med gamla oandvända textilier från släkten redan, mattor, vepor och dukar i massa konstiga motiv, mönster och färger. :roll:
Ja det är ju det som är grejen, saker ska användas. I många hem ligger det fullt med saker oanvända i skåpen. De gjordes i en tid då man använde sånt som idag inte behövs.

Dagens handarbetsmode tycker jag handlar om sånt vi regelbundet använder nuförtiden och det tycker jag är kul! Och att brodera är överhuvudtaget kul! (liksom det mesta i handarbetsväg...)
Användarens profilbild
Av Pilotta
ellla skrev:det är väl på väg att bli inne att brodera ju!? Fler och fler gör det med! Du kanske är i början på en trend!
:iagree: Allt handarbete är inne nu (det är väl även inne att vara tantig?).
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jag har isåfall varit tant sen jag var 4-5 år då jag gjorde mitt första broderi. det är ju superkul!
min man tycker det är jättekul, och ovanligt, om man ser till exflickvänner o kompisar som han har, att jag gillar att laga mat, baka, sy, sticka, brodera o sånt där. på detta forum e de kanske inte så ovanligt, men e de det ute i "vida världen"? ;-)
Av Emmiez
ja gillar broderi :)
va fint :D
Av legenden29
Skit oxå, jag tryckte på fel knapp! Du är en cooling skulle det ju va ju, inte way off! Hur ändrar man?
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag röstade på alternativ tre! :Hahaa:

Fast jag tycker ju att töntigt är coolt, så det är en komplimang (och jag vill också lära mig att brodera och köper ibland allers också så jag är ju supercool)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?