Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Information om donation av babyfilt eller garner

Jag har varit i kontakt med Bibbi som leder projektet och fått följande information. Man får gärna vara med på distans och skicka sitt bidrag dvs en stickad/virkad babyfilt med måtten 60 x 80 cm i acrylgarn (ej ull eller ullblandning pga allergirisken).

Filten/garnet skickar man direkt till Bibbi som tillsammans med sitt stickcafé håller på med detta projekt. Bibbi skickar sedan i sin tur vidare filtarna (stickcafét stickar av donerade garner) direkt till det BB i Sydafrika som de kom i kontakt med via radioprogrammet Karlavagnen. Inga övriga mellanhänder utom Bibbi som startade projektet alltså.

Jag har skickat en förfrågan via mail om att få vidarebefodra Bibbis kontaktuppgifter till fler intressenter och väntar nu på svar. Återkommer i frågan. :)
:tumup:

Ni som vill ha kontaktuppgifter för att donera filt/garn kan pm:a mig (så missar jag ingen).

Jag har fått ok av Bibbi att vidarebefodra kontaktuppgifterna privat.
leonie skrev:Finns det något sista-datum på det här projektet, eller är det något löpande, dvs. att de skickar med jämna mellanrum?
Jag ställde faktiskt frågan men fick inget svar på det. Det jag däremot vet är att hon inte vill skicka förren hon har fått ihop minst 30 filtar. Jag ska fråga igen.
:tumup:

Bibbi sade följande om tidsgräns:

Jag har inte satt något stopp datum för det kommer att finnas nya bebisar hala tiden så kommer era filtar inte med
första gången så blir det nästa gång. Och sen vill jag inte stressa någon.

Intressenter kan fortsätta inboxa mig, jag skickar över adressen så fort jag ser att meddelande finns (kan ta en stund ibland då jag inte alltid är vid datorn). :D
Av leonie
Nu har jag jagat rätt på den där kassen med garn som jag fått och som jag tänkt skänka bort, eftersom den bara bestod av akrylgarner. Vilken tur att jag inte hunnit få iväg den! Men lite konstigt att stå och hoppas, medan jag grävde bland garnerna: "åh, måtte det nu vara akryl i hela kassen!" :lol:

Här ska stickas! :app:

Hehe, sambon lär ju bli lite nervös när jag berättar att jag stickar på en babyfilt! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Amaltea
sarah* skrev:måste fråga oxå. jag kan lägga upp maskor och sticka rätor. tror ni det duger? kanske maskorna inte blir så jämna, men allt är kanske bättre än tidningspapper?
Tror inte det måste vara snyggt.
Även ojämna maskor värmer väl?

Sticka på, bara!
Amaltea skrev:
sarah* skrev:måste fråga oxå. jag kan lägga upp maskor och sticka rätor. tror ni det duger? kanske maskorna inte blir så jämna, men allt är kanske bättre än tidningspapper?
Tror inte det måste vara snyggt.
Även ojämna maskor värmer väl?

Sticka på, bara!
Åh, vad roligt att ni stickar! :vågen: :heart: :heart: :heart:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?