Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av binaem
Nu vill jag gå hem från jobbet och riva trasor med en gång! Har två bärkassar kasserade tröjor från mig och maken ...
Användarens profilbild
Av Sedum
Nebulosa skrev:Min burk(?) :lol:
virkadtshirt.jpg
Kan tänka mig att den blivit finare om jag fått en jämn tygremsa. Nu var det sömmar som kom med när jag klippte runt t-shirten.
Tidningsinsamling låter bra.
Jag kan tänka mig att ha en korg till mina garner.
Men då behövs det mer än en t-shirt. :wink:

Det var roligt att testa. Tack för tipset! :tumup:
Nu ska jag hålla ögonen öppna för att hitta tyg att klippa i remsor. 8)
Åh, vad tufft! :vågen:

Är det det man ska göra av alla gamla kläder som är trasiga, fläckiga osv?!
Av leonie
Om man virkar med korta remsor borde man kunna få små flärpar som sticker ut lite här och var. Det kan väl vara ganska snyggt! Jag tror nog mer på det än på sömmar eller knutar. Fast jag har inte testat. 8)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Och där fick jag ett tips på vad jag kan göra med gamla kläder som bara ligger.
Måste faktiskt testa det här någon dag.
Användarens profilbild
Av jazoo
Och så kan man ju se till att flärparna hamnar inåt om man inte tycker att det blir snyggt, så syns de inte.
Av belinda
rubriken lockade mej inte riktigt :lol: men jag var tvungen att kolla och då klarnade det! :wink:

Jag har påbörjat virkning av mattrasor, men dte gick åt så mycket att jag inet avslutade dte. men dte är väldigt kul att virka i annat än just garn :D
Av Emmiez
wow vilken grej, jag har aldrig tänkt att man kan virka av gamla kläder :)
Av lilla trasdockan
jag började virka korgar till en expedit hylla vi har till annas leksaker, ville ha korgar som mätte 33x33x33 för att fylla upp hela hålet men varje "ruta" går det åt ett helt lakan till :whut: (dvs 5st till en korg) så jag får nog skippa den idén, för så många trasiga lakan har vi inte
Av Nettan
Alecsandra skrev:jag började virka korgar till en expedit hylla vi har till annas leksaker, ville ha korgar som mätte 33x33x33 för att fylla upp hela hålet men varje "ruta" går det åt ett helt lakan till :whut: (dvs 5st till en korg) så jag får nog skippa den idén, för så många trasiga lakan har vi inte
Kolla på loppisar, där brukar de ha massor med gamla lakan billigt.
Användarens profilbild
Av Monia
Nebulosa skrev:Hur går det för er som ville testa? :wink:

Från denna...
1t.jpg
...klippte jag remsor...
2t.jpg
...som blev botten till min kommande garnkorg! :tumup:
3t.jpg
Fint!!!! :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tassar lite... är lite sugen på att virka en rund (och gärna stor) matta av matt-trasor... är det ett idiotprojekt eller tror ni det kan gå att genomföra?! :lol:

(Har nämligen en vikrnål nr 15 som ligger o väntar. Passade på att köpa en när jag för en gångs skull hittade en... 8) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?